Pace Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Frågan är enkel: Vad blir årets julklapp för oss filmare? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 för mig blir det nog en ny kamera. har haft min canon mx330i i ett år nu och tycker att det är dags att byta upp sig. skulle vilja ha panasonic AG-DVC30E, vi har precis fått in fyra såna på rörlig bild och jag tycker dem är extremt sköna. dem passar mig som handsken. men så kostar den lite. så om jag kan få den i julklapp blir jag glad =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jag tror det blir en varm och go: http://hem.fyristorg.com/scout.per/bilder/auhajk2.jpg julafton.. även om det inte finns snö, så är det vinter och man vill kunna vara ute och filma. samtidigt som man gör något bra genom att stödja utroningshotade arter.. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 300 000 i stöd från sfi till min nya film 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 1.5 mille att göra novellfilm för... man kan ju alltid hoppas. Vet i januari! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Alla DVD filmer jag vill ha typ. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Skulle inte vara helt fel med det stipendium jag har sökt, och antagligen mycket mikroskopisk chans att få. Men i så fall blir det manusförfattande på heltid i 6 månader. Sen kommer den efterlängtade specialutgåvan på peter jackson's "The Frighteners". Efter att ha varit annonserad på release lite av och till sen år 2000 så hoppas jag den verkligen kommer nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiik Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Bli klar med mitt Thriller/Action-Noarr-manus (kommer alldrig att hända) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Noarr??? Menar Noir? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shield Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 En arri sr III vore ju roligt att få i julklapp :) men det blir ju fortfarande dyrt med film, framkalning och scanning. men ifall jag fick en hel film studio med alla dom sakerna så skulle det lösa sig :) Man kan ju alltid drömma 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiik Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 [citat=Pandan]Noarr??? Menar Noir?[/citat] oj. såg de nu... tack för du rätta mig 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 En Sony Z1 kanske... eller vafan, en CineAlta av finaste modell tack! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanyaelX Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Hummm..... En aaton A-Minima för super16 hade varit kul, men jag kan nöja mig med en Nizo 800 eller Professional. En Beaullieu hade ju inte varit fel det heller. Kan nog nöja mig med en 4008 eller 5008, man ska ju inte vara för girig. Men om man skule vara girig så är A.miniman en kul leksak =) C. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fidde Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Blir en tidig julklapp (hoppas jag, får väl se så det inte är en tegelsten jag får..) - Sony VX2100E, jag vet, inte det allra nyaste eller bästa, men med tanke på att jag kutat runt med en Sony DCR-TRV15E i 4 år så lär jag ju bli glad oavsett =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts