Jump to content

Vad blir årets julklapp för oss filmare?

Pace

Recommended Posts

för mig blir det nog en ny kamera. har haft min canon mx330i i ett år nu och tycker att det är dags att byta upp sig. skulle vilja ha panasonic AG-DVC30E, vi har precis fått in fyra såna på rörlig bild och jag tycker dem är extremt sköna. dem passar mig som handsken. men så kostar den lite. så om jag kan få den i julklapp blir jag glad =)

Skulle inte vara helt fel med det stipendium jag har sökt, och antagligen mycket mikroskopisk chans att få. Men i så fall blir det manusförfattande på heltid i 6 månader.

Sen kommer den efterlängtade specialutgåvan på peter jackson's "The Frighteners". Efter att ha varit annonserad på release lite av och till sen år 2000 så hoppas jag den verkligen kommer nu.

Hummm.....

En aaton A-Minima för super16 hade varit kul, men jag kan nöja mig med en Nizo 800 eller Professional. En Beaullieu hade ju inte varit fel det heller. Kan nog nöja mig med en 4008 eller 5008, man ska ju inte vara för girig. Men om man skule vara girig så är A.miniman en kul leksak =)

C.

Blir en tidig julklapp (hoppas jag, får väl se så det inte är en tegelsten jag får..) - Sony VX2100E, jag vet, inte det allra nyaste eller bästa, men med tanke på att jag kutat runt med en Sony DCR-TRV15E i 4 år så lär jag ju bli glad oavsett =)