Gå till innehåll

Hemskt ledsen.. men jag skulle vilja ha tips om ett program


McWolfe

Recommended Posts

Jo.. jag skulle vilja be den samlade kompetensen här om ett litet tips. Jag är på jakt efter ett (två?) program som kan följande

 

ett: Enkelt animera former/boxar/enklare bilder, som man dessutom kan lägga på effekter till. Flash är ett alternativ, men har förstått att det inte är optimalt för att rendera ut till vanlig film, vilket är min målsättning. Ser gärna att det går att lägga på effekter och sådant också för skojs skull.

 

två: Ett program där man kan ställa upp scheman/texter/formulär som är animerade. T.ex för att göra animerade skyltar för idrottsevenemang och liknande.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Jag skulle säga Flash som du nämnde, Vad är det som inte är optimalt? Flash används ju till animerad film på cartoon network o liknande prylar.[/citat]

 

Vet inte, men jag tycker mig ha läst det lite varstans. Men jag ska definitivt ta en koll på det. Däremot så mottages fler förslag tacksamt.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sa det igår och jag säger det idag igen.

 

moho sägs vara ett bättre alternativ än flash då det är enbart avpassat för film och inte för webapplikationer. inte säker men jag tycker du ska kolla upp det, dessutom billigare än flash.

 

http://www.lostmarble.com/

 

808 kronor sa den att det kostade just nu. jag är dock novis inom området så det är upp till dig själv att bedöma.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jonvision]Jag sa det igår och jag säger det idag igen.

 

moho sägs vara ett bättre alternativ än flash då det är enbart avpassat för film och inte för webapplikationer. inte säker men jag tycker du ska kolla upp det, dessutom billigare än flash.

 

http://www.lostmarble.com/

 

808 kronor sa den att det kostade just nu. jag är dock novis inom området så det är upp till dig själv att bedöma.[/citat]

 

Missade när du sa det igår, slarvigt av mig ;-)

 

Ska kolla upp det i nästa reklampaus

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Beeek]Om du vill ha ett bra tips om animerings program så föreslår jag Maya Unlimited 6.0. Jag kör med det och de är riktigt bra, det användes tex när de gjorde Shrek, Hitta nemo, animeringar till Spider Man m.m.[/citat]

 

Tack, men det jag var ute efter är specifikt 2d-program, typ det som jag beskrev ovan. 3d-program känner jag mig hyfsat hemma i.

 

Mvh

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=DanyaelX]du kan göra animationer i After Effects väll?

 

Annars borde väll GIMP för film vara ett val?

 

 

C.[/citat]

 

Jupp.. det kan jag.. men (och fyyyy vad jag känner mig gnällig nu).. det är inte det jag är ute efter.. åtmintsone har jag inte sett AE användas så hittills.. det är möjligt jag har fel.

 

Eller rättare sagt.. för det ena jag letade efter så funkar AE eller liknande riktigt bra. Har fortfarande inte hittat något bra för typ "animerad, snygg text och formulärshantering". T.ex animerade resultatlistor osv osv osv. Man kan göra sånt för hand i de flesta program, jag vet. men det är inte helt smidigt. Borde finnas ett program som löser sånt med mer automatik. Pinnacle Deko verkar vara närmst så långt.. men har inte fått tillfälle att prova det än.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...