Bock-as Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Jag tänker skaffa ett 3D-modellerings/animationsprogram, och har kollat runt litegrand. 3ds max och sådant är på tok för dyrt för mig, men så hittade jag Bryce, som ligger på en rimlig prisklass. Nu undrar jag om någon här vet om det är ett bra program med vilket man kan få fram bra och snygga resultat. Det är också bra om det är lätt att lära sig, för jag har inte speciellt mycket erfarenhet med denna typ av program. Tack på förhand /Jacob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 [citat=Bock-as]Jag tänker skaffa ett 3D-modellerings/animationsprogram, och har kollat runt litegrand. 3ds max och sådant är på tok för dyrt för mig, men så hittade jag Bryce, som ligger på en rimlig prisklass. Nu undrar jag om någon här vet om det är ett bra program med vilket man kan få fram bra och snygga resultat. Det är också bra om det är lätt att lära sig, för jag har inte speciellt mycket erfarenhet med denna typ av program. Tack på förhand /Jacob[/citat] Bryce är ett program som framförallt är anpassat för att ta fram landskapsbilder, något som det är hyfsat bra på (även om jag föredrar Vue). Det är inte lika mångsidigt som de 3d-program som är mer allmänt inriktade. Kollade efter priset däremot, och man får ett kul program för pengarna, och jag kan mycket väl tänka mig att om man kombinerar det med ett modelleringsprogram som t.ex wings så får man en väldigt prisvärd kombination. Annars om du går upp bara lite i prisklass kan jag rekommendera Lightwave. Inte det mest lättarbetade av 3d-programmen, men man får fullversionen för c.a 10 000 senast jag kollade, något som gör det till ett väldigt prisvärt alternativ. McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bock-as Posted September 15, 2005 Author Share Posted September 15, 2005 Ok, tackar, för tipset. Jag ska kolla upp detta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ressigören Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 [citat=Bock-as]...3ds max och sådant är på tok för dyrt för mig...[/citat] Piratkopiering? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elBeppo Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Du kan ju också kolla upp Animation Master som går loss på 299 dollar. Vissa tycker det är ett förträffligt program. (Har dock aldrig prövat det själv) http://www.hash.com 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 http://www.rochr.com/ kör med bryce 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 [citat=elBeppo]Du kan ju också kolla upp Animation Master som går loss på 299 dollar. Vissa tycker det är ett förträffligt program. (Har dock aldrig prövat det själv) http://www.hash.com[/citat] Dock så duger det nästan bara till animering. Men köp ett modellerings program till typ silo så har du något som du kommer väldigt långt med. Och om du studerar så kan du ju även kolla efter studenversioner som är väldigt mycket billigare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Blender lär ju annars vara ett ganska kompetent program. Dessutom är det baserat på fri källkod (och då i samma veva gratis). Men inlärningströskeln är så hög att den vill du inte ens tänka på... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts