YohanG Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Hej alla på VoodooFilm .. Jag har tidigare arbetat och gjort filmredigering genom Windows Movie Maker, och har Laddat upp Filer från DV Kameran dit.. Men nu när jag skaffat Adobe Premiere 6.0 så kan inte jag ta filerna från Windows Movie Makers Klippsamlingar till Adobe Premiere.. Vad är det för fel? När jag klickar på "import" i Adobe premiere, så hittar jag inte ens Movie Maker Filerna.. Har till och med Prövat att först bränna klippen på CD, Sedan Lägga Upp De T.ex. på Skrivbordet... Behöver eran hjälp.. Mvh Yohan G Ps. Är Ganska Ny Med Adobe Premiere.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Vilket format är dessa klippsamlingar i? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Woxaz, Det står inte vad det är för format .. Men det jag vet är klippen kommer från Windows Movie Maker... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 [citat=YohanG]Woxaz, Det står inte vad det är för format .. Men det jag vet är klippen kommer från Windows Movie Maker...[/citat] jag tror att det windows move maker brukar spara i *.wmw om du inte kan se filändelser så bocka ur "dölj filtillägg för registrerade filtyper" i mappalternativ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 5, 2005 Author Share Posted August 5, 2005 Ash, Du får ursäkta mig, men jag förstår inte exakt vad du menar? Skulle du kunna beskriva det lite lättare för mig, är du snäll.. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Windows Movie Maker arbetar meed .wmv filer, Premiere arbetar med .avi filer. Tror inte att Premiere 6.0 klarar av något annat än .avi. Du får klippa klart i Movie Maker eller captura om filmfilerna i Premiere. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 5, 2005 Author Share Posted August 5, 2005 Men finns det inte typ något program där man kan konvertera .wmv till .AVI filer? .. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Hej jag heter tjorvis o laddar på en fet böss!:D tihi 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 [citat=YohanG]Men finns det inte typ något program där man kan konvertera .wmv till .AVI filer? ..[/citat] Det bästa du kan göra är att fånga om videon via Premiere, så du får den i DV AVI-format. @ Ronnie Premiere klarar också QT MOV utmärkt ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Jag använder STOIK Video Converter för att konvertera WMV till AVI. http://www.stoik.com/products/svc/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 sorry, det var min vän som skrev 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 [citat=wääuu]sorry, det var min vän som skrev[/citat] Jag tyckte inlägget inte riktigt passade in! :e 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts