Gå till innehåll

Drömma/Minnas


Nixxon

Recommended Posts

Hej! I vår film ska en kille i början av filmen inte komma i håg vart han är osv. . ... senare under filmen ska han få minnet tillbaka mer och mer och det är det jag underar över. Hur ska jag få det att se ut som om han tänker/drömmer?

 

(jag använder adobe premiere 6.5 och lite photoshop)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Kolla på "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" så får du kanske nån bra idé hur man kan göra.[/citat]

 

Lätt det bästa exemplet hur en drömsekvens ska se ut, inga fjantiga suddiga kanter osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

ändra färgerna och lägg på nå filter som gör att bilden inte hinner med rörelserna rikigt så att föremål som ändras mycke på bilden blir lite otydliga!

 

om de ska vara nånting i bilden som har nån speciell betydelse i filmen så kan du ju lägga en mask över den å göra så att den inte blir suddig/otydlig t.ex.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag skulle typ bara klippa in filmklippen när du man ville i stället för att ha en massa suddiga kanter och våger som bubblar när han börjar drömma. Se på "Eternal Sunshine of a spotless mind" sedan kan du även glutta på scener i The Shining då Danny får varsel. De e de jag menar med att bara "klippa in scenerna".

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...