frehåk Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Tjenare i sommarvärmen! Jag spelar alltid in i Sp-läge för det känns tryggast så. Men det är ju möjligt att få ut 90 min av ett 60 min band om man spelar in i LP-läge. Är det någon som gör det? Är det riskfrítt eller är det större risk att det blir fel på filmen? Blir det problem att spela upp/tanka in filmen om den är inspelad i LP-läge? Eller är det bara jag som är dum som inte utnyttjar de 90 min som jag har möjlighet till i LP-läge? /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Flyttat från Redigering till Videoteknik. MvH Ronnie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 man kan säga att med lp så frsälmrarkameran kvalitén på det man spelar in vilket gör att materialet tar mindre plats och därmed förlängs bandens inspelningstid. vad jag vet så är det i första hand ljudet som man gör avkall på men även bilden. SP är ju standard formatet och det är den tiden som står på bandet tex 60 min. vissa mer avancerade kamerorna kan även spela in i DVCAM och då splelar kameran in i ännuhögre kvalité. det är främst somy som har DVCAM kameror på konsumetmarknaden med de startar i prisklassen runt 20000:-! självklart rekomenderar jag att du spelar in på DVSP för att få bättre och finare material. /Bleckert ________________________________________________________________ Hr någon sett min rörtång? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hane Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Jag har fått uppfattningen att det inte skall bli någon som helst kvalitetsskillnad på bilden utan att det endast är ljudkvaliten som man får göra lite avkall på.. Rätta mig om jag har fel men e det inte så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Denna tråd tar upp i princip samma sak: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=4167 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts