Jump to content

Kartan - En film om att vara dum och inte förstå

borta

Recommended Posts

[citat=arvid]Ja, den var inte dum! Men - vad går det hela ut på? Jag hör inte riktigt vad dom säger och i och med det har jag nog missat poängen.[/citat]

Ljudet är lite sunkigt ja, gjorde misstaget att ta upp det direkt i kameran och det blev, trots en massa fixande, därefter....

Eller tycker du att musiken gör det svårt att höra dialogen? Tror jag har en tendens att höja upp musiken för att jag i grund är musiker själv... Vad tror nI?

Poängen? Ja, du... :)

Lite konstigt i början med klipp och kameravinklar. Dock var det mycket som folk säger, vad är poängen? Vad är meningen med allt? Ljudet hördes lite dåligt för mig i slutet.

En av huvudpersonerna ser porr på datorn, flickvännen bryter honom och han måste locka bort henne. Intressant konflikt för oss tittare, men sen när kartan kommer in och den konflikten försvinner upp i rök sitterjag där och säger "varför ha med den huvudtaget?".

Känns lite som att skapa kejsarens nya kläder över detta.

Nä men skyll inte på att du är musiker å att du därför lätt drar upp volymen. Jag tycker inte att musiken är störande - kan det beror på att jag också är musiker? Nä, "prat-ljudet" ÄR lite otydligt! Men det håller du ju med om själv. Å naturligtvis måste det gå att fixa till på nåt sätt.