borta Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Hej. Kolla gärna in mitt första trevande steg i filmens värld. http://www.sprocket.se/media.php?id=616 Första gången jag håller en videokamera i handen och filmen spelades in utan några som helst omtagningar, men under de förutsättningarna är jag ganska nöjd med resultatet. Säg gärna vad ni tycker, men förvänta er inga mästerverk. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Ja, den var inte dum! Men - vad går det hela ut på? Jag hör inte riktigt vad dom säger och i och med det har jag nog missat poängen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borta Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 [citat=arvid]Ja, den var inte dum! Men - vad går det hela ut på? Jag hör inte riktigt vad dom säger och i och med det har jag nog missat poängen.[/citat] Ljudet är lite sunkigt ja, gjorde misstaget att ta upp det direkt i kameran och det blev, trots en massa fixande, därefter.... Eller tycker du att musiken gör det svårt att höra dialogen? Tror jag har en tendens att höja upp musiken för att jag i grund är musiker själv... Vad tror nI? Poängen? Ja, du... :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Jag tycker inte det var något större fel på ljudet, visst lät det lite skumt ibland men jag hörde iallafall vad de sa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Jag tyckte också ljudet var helt ok:) Poäng?.......jaa... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davio Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Lite konstigt i början med klipp och kameravinklar. Dock var det mycket som folk säger, vad är poängen? Vad är meningen med allt? Ljudet hördes lite dåligt för mig i slutet. En av huvudpersonerna ser porr på datorn, flickvännen bryter honom och han måste locka bort henne. Intressant konflikt för oss tittare, men sen när kartan kommer in och den konflikten försvinner upp i rök sitterjag där och säger "varför ha med den huvudtaget?". Känns lite som att skapa kejsarens nya kläder över detta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Nä men skyll inte på att du är musiker å att du därför lätt drar upp volymen. Jag tycker inte att musiken är störande - kan det beror på att jag också är musiker? Nä, "prat-ljudet" ÄR lite otydligt! Men det håller du ju med om själv. Å naturligtvis måste det gå att fixa till på nåt sätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts