final_cut Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jag är en av de människor som har svårt att kasta saker jag inte längre behöver. Därför har jag nu en samling av Aftonbladets tv-tidningar årgång ca 1998 - 2003 som ligger och dammar i garderoben. Har någon en aning om vad man kan göra av dem (förutom att kaste dem)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Du får ursäkta att jag frågar men vad menar du? Varför inte slänga dom? Annars kan du ju memorera dom och sen när någon frågar dig vad som går på teve ikväll, då kan du säga: Det vet jag inte men för 5 år sedan gick Pretty Woman på TV4 klockan 21.00. Då blir han/hon henne imponerad och kommer för alltid av dyrka dig som en Gud över TVtablån. Amen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Jag har bättre förslag, för jag är nog lite samma ekorre jag. Jag skulle bära iväg dem till närmaste antikvariat och fråga om de har någon glädje av dem. Om de inte har det, jag skulle jag prova tradera. Om jag minns rätt så är tidningen glättad, arnars skulle man ju kunna tända i pannan med dem. Skulle det blir för svårt, så skriver man ett manus om farborn som inte kunde kasta sina tidningar; spelar in en film och säljer till bolibompa. Sen säljer man tidninarna i tradera, signerade. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 [citat=Anhool]Du får ursäkta att jag frågar men vad menar du? Varför inte slänga dom?[/citat] Har tyvärr en alltför stor samling för att bara slänga bort det! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 [citat=gorse] Skulle det blir för svårt, så skriver man ett manus om farborn som inte kunde kasta sina tidningar; spelar in en film och säljer till bolibompa. Sen säljer man tidninarna i tradera, signerade.[/citat] Jag tror att föräldrarna till barnen som ser på bolibompa lär bli chockerade över så magstarkt innehåll :o 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kensai Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Tapetsera ett rum med sidorna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Släng det inte. Lägg de i en kartong och släng tidningarna längst in i förrådet. Om 50 år tar du fram kartongen och undersöker om värdet för tidningarna är högt. I annat fall skänker du bort samlingen som runkmaterial till dina barnbarn. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Spara lite till så blir du snart en notis i Aftonbladet själv, och kanske till och med ett tv-program som finns med i ett av numrena du samlat på, kanske Oprah eller annat kul. Plan B är att ge bort dom som presenter eller julklappar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jodokast Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Du borde be någon att tipsa aftonbladet om dig. De skriver säkert en liten artikel också kan ni dela på tipspengarna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts