Gå till innehåll

Rehn Jägarna


mrhaze

Recommended Posts

Tja igen :)

 

EDIT: Nu finns hela filmen att ladda ner på http://82.96.42.136. Den är 175mb stor i xvid format (rehn_jagarna.avi), finns dessutom i RAR format där den är uppdelad i 13 st filer med 15mb i varje (använd WinRAR för att packa upp, finnes på http://www.rarsoft.com/download.htm).

 

La upp en trailer här för några år sen, våran hemsida drogs dock ner. Lägger upp trailern igen (nu bara 15mb xvid) då jag lyckats få tag i en stabilare och snabbare (10mbit) lina.

 

Kommer lägga upp själva filmen där inom några dagar, ska bara komprimera ner den i fin xvid kvalité (den är nu över 1gb stor i mpeg2 format).

 

Lite extra material kommer också åka upp allt efter som för den som är intresserad :)

 

Gå in på http://82.96.42.136 och högerklicka på rehn_jagarna-trailer_1.avi, välj sedan "Spara Mål Som"/"Save Target As".

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser riktigt grymt ut. Trailern får mig att vilja skynda på med mitt egna projekt. ;)

 

Var fick ni tag på alla grejer? Vad är det för musik ni använder?

 

Vill gärna se hela filmen så säg till när du lagt upp den. Ser skit bra ut :e

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar för omdömet :)[citat=woxaz]Var fick ni tag på alla grejer? Vad är det för musik ni använder?[/citat]Som vapen använder vi luftgevär och uniformerna kommer dels från ÖB och dels från min farfar som är en fd militär.

 

Musiken i trailern tror jag kommer från Gladiator (var flera år sen jag klippte ihop den). Minns dock att det inte var en som fanns med på orginalscoret utan var nån remix av nåt slag. Sen har jag ju klippt till den så att den ska passa våran trailer!

 

Glöm inte att ladda ner hela filmen nu, den ligger uppe! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt välgjord, det enda som filmen lackade på var när dom skulle prata. Kameran fokuserade aldrig på en person då vilket gjorde det svårt att veta vem som sade vad. Dessutom tycker jag att skådisarna var lite kasst regisserade.

Sedan tycker jag att dom bråkade för mycket i gruppen, skulle man vart där på riktigt så tror jag inte att dom hade käftat och slagits så på det sättet.

 

Strids scenerna gillade jag däremot mycket väldigt bra gjort med ljudet där även om det inte passade med ljudet från en M1 Garand.

Hade ni bytt ut det ljudet och lagt till lite tracers och kulträffar så hade dom varit nåt av det snyggaste jag sätt i amatör väg.

 

Musiken var sådär, den passade oftast bra, men när ni lade till musik från Gladiator och Sagan om Ringen så funkade det inte riktigt för mig då jag inte relaterar den musiken med ww2 filmer.

 

Kort sagt, bra jobbat.

 

Edit: Kollade på eftertexterna och såg att det var en lååång lista. Hade ni verkligen så mycket folk när ni gjorde den?

Tex hade ni modeller i filmen?

Hade ni ljussättare, makeup artister, osv osv?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kollat igenom filmen, generellt en bra och välgjort film. Det var några saker som störde mig generellt.

 

Första är (konstigt ingen har nämnt det) är att det inte finns en enda närbild genom hela filmen! Och det är så viktigt i början när man presenterar karaktärerna och där var det inte tillräckligt nära för mig som tittare att identifera sig med dem. De blev så himla opersonliga och jag kom aldrig in i handlingen. Bara satt och funderade vem som sa vad, och vem som egentligen hade kommandot. Egentligen var det bara ryssen jag kunde se skillnad på tack vore vita tröjan. Sedan en extrem närbild här och där hade gjort filmen mycket mer intressant.

 

Saknade sedan explotioner, kulsmater, myningsflamma och sådana saker kanske svårt när man har tight buget men har sett och läst några billiga alternativ. Letar själv efter enkel smäll där man gjorde med mjöl fortfarande. Hoppas man får se en Special Edition av den sen ;)

 

Även om jag inte störde mig så mycket (förutom i början) så blanda inte stativ med handkamera =)

 

Tyckte om färgerna att de var så kalla, det gjorde mycket för filmen. Men snöscenerna blev svartvitt och även vissa ställen svårt att se personerna gjorde det lite jobbigt.

 

Annars tycker jag att skådespeleriet var bra faktiskt, de hade kunnat regisseras lite bättre och jag hade gjort det annoluna. Sedan musikvalet som många störde sig på, jag håller med dem.

 

Stridsscenerna var annars bra gjorda (trots saknaden av närbilder) och skakiga kameran var inte för skakig. Några gånger störde jag på mig när kameramannen gick men annars var det bra.

 

Jag tycker om filmen även om det var en lång lista, jag tror ni har lärt er väldigt mycket och jag har även lärts saker utifrån er film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...