Gå till innehåll

Molkoms folkhögskola, videolinjen?


El Turboroberto

Recommended Posts

Hallå! Jag sökte nyss till film-linjen på Fridhem men kom tyvärr inte in, och nästa vecka skall jag till Molkom och göra intagnings-provet eller vad det nu är för något.

Är det någon här som vet något om Molkoms videolinje? är den bra? och hur går intagningsprovet till? är det liknande det på fridhem?

 

/Robban

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur fick du reda på att du inte kom in på Fridhem? Det får mnan väl inte reda på så snabbt eller?

Ska själv upp till Molkom, den 17:e juni. Har dock ingen aning om hur bra skolan är, det lär jag väl märka när jag komer upp.

Länk till kommentar
Share on other sites

ja jag med! Är så förbannat trött på att jobba på ett jobb, bara för pengarnas skull. Nä nu jävlar tänker jag unna mig själv en utbildning. Vill inte Fridhem ha mig, fine. Men jag tänker inte ge upp! Plugga ska jag och därmed basta!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Montef]Det vet jag. Plus att jag tänker pendla (om jag kommer in).[/citat]

 

Hur har du råd? Aldrig i livet att jag skulle betala en sån summa för en filmutbildning. Som min farsa sa; -Det är de minst komersiella skolorna som är bäst, resten är bara show-off!

 

Att man sedan lyckas bäst om man går ut t ex DI beror på att de just är mest komersiella och kan rekommendera dig etc. Men rent utbildningsmässigt säger jag nja.

Länk till kommentar
Share on other sites

För foto på DI är det nästintill krav på att man ska kunna filma med äkta film, åtminstånde om man är kille. Filmskolan och kulturama är väll dom enda som kör hårt på det. Vet inte om ex Fridhems utbildar fullt ut när det gäller sånt, nån som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jo Göteborg har en regiutbildning. Har själv sökt den (gick ej vidare till intervju) 22 av 178 sökande fick komma på intervju. Så det är ganska snävt att komma vidare där.

 

Har också hört att den är sämre än DI eftersom man förutom regissör även får en massa utbildning i produktion och andra grenar som egentligen ska göras av andra personer på "riktiga" produktioner. Så den är inte lika yrkesinriktad kanske man kan säga.

 

Fast det är väl ett plus också kanske att man får lära sig mer om flera olika saker. Verkar i alla fall som Dramatiska Institutet ligger snäppet före GBG vad gäller status i Sverige.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är möjligt att de bara tar in vartannat år. Jag sökte i Januari och fick nej. Kruxet är att de kan vara svåra att få tag i med hemsidor och dyl. Kan ej svara exakt om de har antagning varje år eller vartannat.

 

Dramatiska Institutet har vartannat år iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...