Jump to content

Pictures, Production eller Entertainment

Zhyron

Recommended Posts

[citat=Zhyron]Finns det nånstans man kan slå upp företagsnamn från hela världen för att se så att man inte tar något som redan finns?[/citat]

det närmaste sånt du kan komma i sverige är nog patentverket... Men det är nog som med filmidéer, jag gick länge och filade på en idé om liknande streetrace med hottade jaktjetplan, då såg jag en film på videoteket, tror det var Airrace... jag hade inte berättat om idén för någon, men den var redan "stulen". Upplägget till en annan film jag hade blev så snarlikt Matrix Revolutions (fast utan hela dator-köret) så jag blev nästan paranoid. Nu håller jag på och filar på två andra och goddamnit om de blir stulna!

om du inte hittar någon med ditt företagsnamn så ska du nog slå till, innan det blir "stulet"

[citat=jmalmsten][citat=Zhyron]Men det är nog som med filmidéer, jag gick länge och filade på en idé om liknande streetrace med hottade jaktjetplan, då såg jag en film på videoteket, tror det var Airrace... jag hade inte berättat om idén för någon, men den var redan "stulen". Upplägget till en annan film jag hade blev så snarlikt Matrix Revolutions (fast utan hela dator-köret) så jag blev nästan paranoid. Nu håller jag på och filar på två andra och goddamnit om de blir stulna!

[/citat]

Jag tycker det är väldigt konstigt att man får stjäla en hel låt rakt av (bara man spelar den själv) samtidigt som man inte får "stjäla" en film.

[citat=occasus][citat=jmalmsten][citat=Zhyron]Men det är nog som med filmidéer, jag gick länge och filade på en idé om liknande streetrace med hottade jaktjetplan, då såg jag en film på videoteket, tror det var Airrace... jag hade inte berättat om idén för någon, men den var redan "stulen". Upplägget till en annan film jag hade blev så snarlikt Matrix Revolutions (fast utan hela dator-köret) så jag blev nästan paranoid. Nu håller jag på och filar på två andra och goddamnit om de blir stulna!

[/citat]

Jag tycker det är väldigt konstigt att man får stjäla en hel låt rakt av (bara man spelar den själv) samtidigt som man inte får "stjäla" en film.[/citat]

ööööhhh va? du får inte alls stjäla en låt bara du spelar själv!

Sen så kan man inte ha patent på en filmidé! bara för att någon har gjort en sån film kan du lika gärna göra en likadan, se bara till att du inte använder samma karaktärer och miljö...vill du göra en film som Airrace, gör det då!!!

Personligen tycker jag, Produktion eller Production (om man vill vara lite inernationell) låter bäst. Har man den ändelsen kan man lansera, inte bara film, utan lite annat smått och gott typ konst, musik mm. inom sitt "företag".

Märkligt nog har jag ändå valt Vision som i E.D Vision........hmmmm