Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vilken konflikt jag har... När jag sitter på jobbet går det blixtsnabbt att titta på filmer, men jag kan inte sitta och titta på film på jobbet. Hemma har jag bara ADSL så det tar lång tid att ladda ner.

Efter en 1/3 del av filmen slog det mig att ljudet är väldigt tydligt. Är talet pålagt i efterhand eller har ni påkostade mickar?

Posted

Jag tycker att ljudnivån varierade en hel del. Dialogen var väldigt tydlig. Ibland blir det nästan alldeles tyst. Bakgrundsljud skiftar mellan olika klipp.

Annars tycker jag den var bra även om jag hoppade över lite i slutet. Kanske lite mörk för att kolla på en datorskärm i kontorsbelysning.

Posted

Jämfört med många andra filmer här på forumet, så är ljudet brilliant. Jag hörde vad folk sa. Det stärker min insikt att om man skall göra budgetfilm så är ljudet viktigare än man tror och om ljudet är bra så lyfter det filmen över mängden.

Posted

Tyckte den var helt ok :) Ljudet var riktigt bra om man jämför med andra filmer som dyker upp här, bra jobbat!

Något jag däremot störde mig på var att den ena tjejen hade en piercing i näsan, ni borde filmat det från andra hållet så den inte syntes. Dessutom så var ett hänglås på pastorns hus alltför tydligt ;)

Posted

Ja, den är alldeles för mörk. Men om man ser den i ett mörkt rum så funkar det faktiskt hehe. Det finns en hel del tabbar förutom piercingen och hänglåset, bla. lite el-ledningar och traktor-spår. Men det var så svårt och tänka på allt när det var 10 minus och snöstorm och skådisarna frös. Men vi är ändå nöjda med resultatet.