Robin Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Jag vill försöka göra texter som liksom smälter in i bakgrunden, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men den som har sett Ica-reklamerna och/eller Fight Club borde förstå vad jag menar. Vilka program kan man använda och vad ska man tänka på? 0 Quote
Jawo Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 [citat=Robin]Jag vill försöka göra texter som liksom smälter in i bakgrunden, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men den som har sett Ica-reklamerna och/eller Fight Club borde förstå vad jag menar. Vilka program kan man använda och vad ska man tänka på?[/citat] Ger du mig ett filmklipp där man skulle kunna lägga till sådana titlar så ger jag dig en tutorial. Det tycks som att det alltid är någon på varenda forum som undrar över detta. 0 Quote
Mr.Man Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Du behöver ett program med motion tracking, tex After effect eller combustion, om du inte vill tracka för hand! Det funkar det med. 0 Quote
Robin Posted April 4, 2005 Author Posted April 4, 2005 [citat=Jawo][citat=Robin]Jag vill försöka göra texter som liksom smälter in i bakgrunden, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men den som har sett Ica-reklamerna och/eller Fight Club borde förstå vad jag menar. Vilka program kan man använda och vad ska man tänka på?[/citat] Ger du mig ett filmklipp där man skulle kunna lägga till sådana titlar så ger jag dig en tutorial. Det tycks som att det alltid är någon på varenda forum som undrar över detta.[/citat] Tack så mycket för hjälpen.... Ett problem bara: hur vill du ha klippet? I vilken kvalitet och hur ska jag skicka den till dig? 0 Quote
Jawo Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 [citat=Robin][citat=Jawo][citat=Robin]Jag vill försöka göra texter som liksom smälter in i bakgrunden, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men den som har sett Ica-reklamerna och/eller Fight Club borde förstå vad jag menar. Vilka program kan man använda och vad ska man tänka på?[/citat] Ger du mig ett filmklipp där man skulle kunna lägga till sådana titlar så ger jag dig en tutorial. Det tycks som att det alltid är någon på varenda forum som undrar över detta.[/citat] Tack så mycket för hjälpen.... Ett problem bara: hur vill du ha klippet? I vilken kvalitet och hur ska jag skicka den till dig?[/citat] Komprimera den i nåt bra format te.x. divx sedan kan du om din mail klient tillåter kunna maila klippet till mig på jwesstrom@gmail.com Dimensionerna på klippet får gärna vara nåt i stil med 640 x 480. 0 Quote
walfridson Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Vissa saker går med perspective tracking i AE eller comb. För mer avancerad, tex om zoom är camera trackning att rekommendera. 0 Quote
Robin Posted April 4, 2005 Author Posted April 4, 2005 [citat=walfridson]Vissa saker går med perspective tracking i AE eller comb. För mer avancerad, tex om zoom är camera trackning att rekommendera.[/citat] Perspective tracking låter precis som det jag behöver... Vart hittar man det (eller camera tracking) i AE då? 0 Quote
walfridson Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 http://www.adobe.com/tips/aft65cornerpin/main.html 0 Quote
Hane Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Sweeet länk!! Misstänker också att vi är ett par som har försökt (mig inkluderat) men inte fått riktig pli på det. Tack! 0 Quote
Tobbger Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Har hört att man i ICA-reklamen använt motiontracking med tre axlar. Alltså, någon slags 3D-tracking i något 3D-program. 0 Quote
Jawo Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 [citat=Tobbger]Har hört att man i ICA-reklamen använt motiontracking med tre axlar. Alltså, någon slags 3D-tracking i något 3D-program.[/citat] Ica reklamen använder 3d tracking ja. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.