OSHE_Ante Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Är det någon som har sett några bra western filmer, om man inte räknar med Sergio Leone, John Wayne och Clintan filmer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyMontana Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 [citat=OSHE_Ante]Är det någon som har sett några bra western filmer, om man inte räknar med Sergio Leone, John Wayne och Clintan filmer?[/citat] Ouch, blir lite svårt nu.. hmm det finns en som jag inte har sett som heter American Outlaws som är ganska ny. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Young Guns Är säkert riktigt dålig om man skulle se den idag, vet inte, men när jag såg den för typ 10 år sen, då gillade jag den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 En Western i en Eastern miljö som utspelar sig under Kallar Kriget är Snake Eater. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passman Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 The Wild Bunch av Sam Peckinpah är riktigt bra, sen finns det ju en handfull med spagetti westerns som är kul. t.ex Django, The Big Gundown, Trinity filmerna osv. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyMontana Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 [citat=_nemo_]Young Guns Är säkert riktigt dålig om man skulle se den idag, vet inte, men när jag såg den för typ 10 år sen, då gillade jag den.[/citat] visst fan Young Guns, Båda filmerna är skitbra enligt min mening. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Bland mina favoriter kan jag tipsar om: Ride the High Country (1962) även den gjord av Sam Peckinpah, Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), The Man Who Shot Liberty Valance (1962) - opps Wayne är ju med där eller varför inte Kevin Costner nya westenfilm Open Range (2003) som faktiskt var riktigt bra... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 En bra psykologisk västern är ONE EYED JACKS med Marlon Brando och Karl Malden. Kubrick började regissera men ersattes av Brando. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuco Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 "The Quick and the Dead" av Sam Raimi. http://www.imdb.com/title/tt0114214/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Stagecoach? Och varför inte Little Big Man? Tycker man om indianfilmer så är "Windwalker" världens bästa. Annars diggar jag Cat Baloo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Once upon a time in the west e bast. Sen ocksa Tombstone, den e skon. Sen har du ju fillmer som Yojimbo som e typ western 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Det finns en B-film som heter LONE WOLF MCQUADE med Chuck Norris. En sorts modern västern med helt lysande musik i bästa Morricone-anda. Detta är förmodligen den B-film som ligger mig närmast hjärtat. Till och med Chuck Norris är bra. Hur som helst är det en annorlunda Sergio Leone-kopia. Finns äntligen på dvd och är rätt så billig, så det är en film ni måste se! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts