sound_front Postad 1 november 2005 Postad 1 november 2005 Hej! Ser lovande ut! hur fick ni/du stöd från DFI? (hur är Pingpong involverade i danmark?) lycka till! 0 Citera
tuco Postad 1 november 2005 Författare Postad 1 november 2005 Tack :) Gradingen gjordes i en Avid Nitris (som finns här på Filmverksted i Kbh). När det gäller vår involvering i Danmark så råkar det bara vara här jag bor. Stödet vi fick var ett "tekniskt stöd" från DFI/Filmversted. Dvs att vi fick låna deras teknik. Nu har ju Filmverksted väldigt bra teknik. Ett par Avids + en Nitris. HDCAM, Digibeta, 2st Aaton S16 och lite DV kameror osv... Plus en del små HMI-er, kinoflo´s osv... Liten biograf mix mm. Tyvärr var det problem med deras HDCAM och steadicam så vi fick låna en Varicam som vi körde på istället. Allt var så nytt då. Men det innebar tyvärr att vi fick spela över matrialet till digibeta så vi kunde inte hålla det HD hela vägen. Synd för det vore kul att prova. Blir antagligen på nästa kortfilm som vi gör i januari. 0 Citera
sound_front Postad 2 november 2005 Postad 2 november 2005 [citat=tuco]Tack :) Gradingen gjordes i en Avid Nitris (som finns här på Filmverksted i Kbh). När det gäller vår involvering i Danmark så råkar det bara vara här jag bor. Stödet vi fick var ett "tekniskt stöd" från DFI/Filmversted. Dvs att vi fick låna deras teknik. Nu har ju Filmverksted väldigt bra teknik. Ett par Avids + en Nitris. HDCAM, Digibeta, 2st Aaton S16 och lite DV kameror osv... Plus en del små HMI-er, kinoflo´s osv... Liten biograf mix mm. Tyvärr var det problem med deras HDCAM och steadicam så vi fick låna en Varicam som vi körde på istället. Allt var så nytt då. Men det innebar tyvärr att vi fick spela över matrialet till digibeta så vi kunde inte hålla det HD hela vägen. Synd för det vore kul att prova. Blir antagligen på nästa kortfilm som vi gör i januari.[/citat] Okey! Låter ju trevligt allting! Jo dom har bra med utrustning! Praktiserar på Bald Film, Filmbyen. Så bara lite nyfiken på hur de kom sig att DFI støttade om nu Pingpong ær svenskt film sælskap/føretag? Ser bra ut iallafall! =) 0 Citera
tuco Postad 3 november 2005 Författare Postad 3 november 2005 PingPong är bara det namn vi sätter på det jag & min kollega gör tillsammans. Så DFI har stöttat oss som personer. Kul med Bald Film. Vad får du hitta på där? Står Trier´s panzarvagn kvar på parkeringsplatsen? :) 0 Citera
badmood Postad 3 november 2005 Postad 3 november 2005 Det är så snyggt så snyggt ! Steady cam is the shit ! Länge leve dragspelet ! 0 Citera
sound_front Postad 3 november 2005 Postad 3 november 2005 [citat=tuco]PingPong är bara det namn vi sätter på det jag & min kollega gör tillsammans. Så DFI har stöttat oss som personer. Kul med Bald Film. Vad får du hitta på där? Står Trier´s panzarvagn kvar på parkeringsplatsen? :)[/citat] Oooookey! førstår! Jepp alldrig fel med lite av filmbyen! går inte att "otrivas" !!! Jag har varit video assist på inspelning av en Carlsberg production. Sen så gør jag lite alltmøjligt hær! alltfrån att springa till klippegangen å fixa me nån HDD, ta fota till en flash pressentation, ringa och leta rætt efter nån print av strings som ær vilsa i værlden eller bara gøra nått skitjobb ibland! =) Jepp den står dær å rostar sønder! hehe men det ser fett ut! lyckatill! hoppas få se de færdiga materialet! go arbetes lust! 0 Citera
tuco Postad 7 november 2005 Författare Postad 7 november 2005 "God arbejdslyst!" hehe - första gången nån sade det till mig trodde jag personen drev med mig. Märklig grej att säga. Själv droppar jag bara den repliken vid skadeglädje :) Så panzarvagen står alltså kvar där och rostar. Kul. Låter som du har trevligt där iallafall. Hörde att du träffat badmood. Han har filmen på DVD - kanske kan han visa den nån dag - så får du även höra hans underbara musik (inkl dragspel) 0 Citera
sound_front Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 [citat=tuco]"God arbejdslyst!" hehe - första gången nån sade det till mig trodde jag personen drev med mig. Märklig grej att säga. Själv droppar jag bara den repliken vid skadeglädje :) Så panzarvagen står alltså kvar där och rostar. Kul. Låter som du har trevligt där iallafall. Hörde att du träffat badmood. Han har filmen på DVD - kanske kan han visa den nån dag - så får du även höra hans underbara musik (inkl dragspel)[/citat] Tjao! hehe Jo där är en del att lära sig ibörjan iallafall! =P Ja filmbyen trivs alla i tror jag! =) Ja jag ser gärna hela filmen! så det ska jag fråga efter! Ha de bra!¨ Ska iväg på inspelning nu faktist! hej hej 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 Najjs! =D Ett läckert intro.... Hur f*n kan han byta om så snabbt emellan frukosten, och sen filmar den åt ett annat håll på en skrivmaskin, sen när man ser tbx. så går han där fullt påklädd... :S Något ja inte ksulle förstå? 0 Citera
00Bengtsson Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 Fan, vilket bra intro! betyg: 5/5 0 Citera
tuco Postad 25 november 2005 Författare Postad 25 november 2005 Mannemoviemaker: Det är faktiskt gjort helt "analogt". Kläderna låg på golvet så han snabbt kunde dra på dom medan kameran svepte över något. En tjej stod klar med frukosten och satte den i handen på honom. Blötte även ner hans hår men det syns nog inte. Vi hade ont om tid så vi tog den tre gånger. Den första fungerade bäst. Sammanlagt lade vi väl ner ca 15-20 minuter på den scenen :) 00Bengtsson: Tack :) 0 Citera
Mikael_hs Postad 25 november 2005 Postad 25 november 2005 Skitsnyggt i sandlådan! Precis i början fram till att vi sett klart på gungorna som gungar är helt klockrent, Sen känns det inte riktigt lika über, men fortfarande snyggt! Väntar ivrigt på mer! =) 0 Citera
KAE88 Postad 26 december 2005 Postad 26 december 2005 Jadu:D fans väl inget i det här introt att klaga på.. Skit bra, fortsätt så!! //Kalle 0 Citera
Simon Hasselblom Postad 26 december 2005 Postad 26 december 2005 Fantastiskt! Har inte sett den här sidan innan, så jag blev riktigt imponerad av både bild och musik, och denna trevliga kompination skapar film - å detta var något speciellt! Ja, jag har precis blivit lite av ett fan till din "Amelie från Montmartre"-musik, som är helt underbar - närmast magisk. Hur ser projektet ut nu, några månader senare? Kommer hela filmen visas här på forumet? 0 Citera
tuco Postad 27 december 2005 Författare Postad 27 december 2005 Ah här dök denna gamla tråd upp igen :) Kul som attans att ni gillar. Extra kul att musiken uppskattas. Vi har tyvärr varit lite dåliga på att få ut den på festivaler men fick häromdagen veta att den ska visas på nån filmfestival i Sarajevo. Kul. Ska iallafall se till att filmen läggs upp sen här på forumet. 0 Citera
VCO Postad 28 december 2005 Postad 28 december 2005 Asgrymt! Skitsnyggt! Vilket skönt flöde det var på kameran. Fasen, kan inte hitta något fel på filmen. Fläckfritt! ...jag antar att det inte var en RIKTIG theremin? :) 0 Citera
tuco Postad 2 januari 2006 Författare Postad 2 januari 2006 Tack VCO :) Tyvärr ingen riktig theremin (vill ha!!). Ljudet kommer från en Virus kb som har ett skönt theremin ljud som jag älskar att använda. Dessutom lite lättare att ha kontroll över än en riktig theremin :) 0 Citera
Conny Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Hur coolt som helst! Det är nog sånt här många drömmer om att få göra själva :) Grattis! 0 Citera
tuco Postad 6 januari 2006 Författare Postad 6 januari 2006 Tack Conny :) Igår filmade vi klart en ny kortfilm som nog blir en skön liten film i bowling miljö. Här är ett litet "bakom filmen" kollage: http://www.pingpongfilm.com/video/tadomm_behindthescenes.wmv (windows media player) http://www.pingpongfilm.com/video/tadomm_bendthescenes.mov (quicktime) 0 Citera
Kensai Postad 7 januari 2006 Postad 7 januari 2006 Hm, har inget vettigt att tillföra ämnet - men hjälp vad snyggt introt är filmat! Btw, kul musik i den där bowlingfilmen.. Är det Dejan Cukic (I Kina Käkar Dom Hundar) som spelar en av rollerna där? 0 Citera
tuco Postad 7 januari 2006 Författare Postad 7 januari 2006 Yeps det stämmer att det är Dejan Cukic. Sen hade vi även Bodil Jørgensen (De Grønne slagtere, Idioterna mm) och Anders Hove (Mifune mm). Kul att jobba med bra skådespelare. Angående musiken så heter Dejan´s karaktär "Pekka Tango" som spelar en finsk bowling mästare som då älskar finsk tango. Därav musiken :) 0 Citera
Unknown1101 Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Varför kan jag inte se filmen det står "Nope! - please go back to http://www.pingpongfilm.com. Your IP: ........." :S:S:S arghh! vill se den efter kommentarerna :P 0 Citera
tuco Postad 9 mars 2007 Författare Postad 9 mars 2007 prova här: http://www.pingpongfilm.com/havanna/ 0 Citera
Unknown1101 Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 Arghh, kan inte titta på klippet!!! gick fortfarande inte om det är wmv filen jag skulle klicka på stod det bara The page cannot be displayed.... och det där vanliga när man inte kan besöka en internet sida :S :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.