Gå till innehåll

Svensk Vampyr tv.serie


Neo

Recommended Posts

Tjena hallå.... nu har ja suttit och funderat över ifall ja ska skriva och fråga detta. Så ja har bestämt mig att fråga vad ni tycker, för ni är ett gäng smarta och kloka...ok...nästan alla...

 

Ja tror inte att någon har missat att vampyrfilmer börjar göras i sverige, vi har ju den så kallade "sveriges första vampyrfilm" Frostbiten. som spelas in i Norrland. Och så har vi min film "Amulettens Kraft." Nu tänkte ja gå ett steg längre. ja håller på att just nu skapa en svensk tv.serie som kommer att handla om vampyrer. Så själva idén med serien går ut på att:

 

En vampyrjägare blir biten av en vampyr, och tvingas att leva som vampyr, vid hans sida har han Kia en riktig vampyr (hon är född som vampyr) och en arbetslös skyddsängel. Ska inte avslöja för mkt men, de hela går ut på att jägaren som har blivit vampyr söker ett botelmedel mot att bli människa, eftersom i min serie så kommer de att handla mkt om döden hur vi accepterar den och hur vi tänker runt den. Så i min serie så tycker denna jägara att vampyr är en sjukdom som kan botas.

 

Så va tycker ni ja vet att de inte finns så många med så stor fantasi här inne eftersom de flesta är typ ingamar bergman wannebes men för er som inte är de vad tror ni skulle ni kunna kolla på detta

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske borde du komma på en annan bakgrundshistoria om hur han blev vampyr. Kanske borde du skippa att han arbetar sida vid sida med en vampyr. Låter lite väl mycket Blade för mig. Kanske om han själv inte vet om det. Kanske Kia inte ens vet om att hon är född vampyr.

 

Kanske är Kia en del av ett experiment där tolv mysteriska snubbar vill ta reda på hur en vampyr skiljer sig från en människa. De vill KANSKE se hur det går att manipulera en vampyr...

 

Kanske, kanske, kanske...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TheBrotherOfLight]Kanske borde du komma på en annan bakgrundshistoria om hur han blev vampyr. Kanske borde du skippa att han arbetar sida vid sida med en vampyr. Låter lite väl mycket Blade för mig. Kanske om han själv inte vet om det. Kanske Kia inte ens vet om att hon är född vampyr.

 

Kanske är Kia en del av ett experiment där tolv mysteriska snubbar vill ta reda på hur en vampyr skiljer sig från en människa. De vill KANSKE se hur det går att manipulera en vampyr...

 

Kanske, kanske, kanske...[/citat]

 

Du vet att du inte ligger långt ifrån min idé. Ok låt mig berätta lite mer...grejen e den att jägare heter Adam. han va en gång en jägare, han "jobbade" med två andra jägare, men en kväll så blev han nästan mördad. Han fick ett nytt liv han blev vampyr. Adam hatar ju vampyrer så man kan säga att han hatar sig själv, men sedan så träffar han Kia en vampyr som berättar för honom att hon är en riktig vampyr. Mer kan ja inte säga. Så grejen är den att Adam vill hitta ett botemedel, till att bli människa igen Kia har hört att de finns en bok där alla svaren finns. Nu kommer Sanni in i bilden den arbetslösa skyddsängeln som har som straff fått att vara med Adam (straff för att han misslyckades att beskydda Adam) Sanni berättar för de att han har fått en ledtråd vilken är "i varje stad finns de en kunskaps källa"

Länk till kommentar
Share on other sites

Känns lite för, återkommande koncept...

 

Jag vill knappast såga din ide, men tror du verkligen svensk vampyrserie kan bli bra? jag har inte läst manus, men jag är lite skeptiskt till ideen ...

 

lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=GNT]Känns lite för, återkommande koncept...

 

Jag vill knappast såga din ide, men tror du verkligen svensk vampyrserie kan bli bra? jag har inte läst manus, men jag är lite skeptiskt till ideen ...

 

lycka till![/citat]

 

De intressanta med de hela är att de har aldrig funnits en sv. vampyrserie. De är ett expriment. Hur skulle de vara att spegla vårt samhälle i en vampyrs samhälle att bryta mot alla regler. När vi ändå pratar om återkommande koncept de är väl så i varenda amerikansk serie ? men ändå så funkar de. Att göra en annorlunda serie om döden. Att spegla sverige och varför människan gör de människan gör

Länk till kommentar
Share on other sites

Något jag skulle finna intressant är om du skulle börja med att skilldra vanliga människor i sverige. Ta till exempel några stereotyper i Stockholm. Efter ungefäre två avsnitt introducerar du Vampyrjägaren, fast inte hans yrke. Introducera honom som en vanlig människa med mänskliga människor.

 

Om du bygger upp en väldigt realistisk miljö i de första avsnitten, med väl uttänkta konflikter och bra dialog, då blir det mer intressant att få träffa en vampyr kanske i 5 avsnittet. Om du lyckas så kan man känna att det verkligen kunde hända.

Typ...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TheBrotherOfLight]Något jag skulle finna intressant är om du skulle börja med att skilldra vanliga människor i sverige. Ta till exempel några stereotyper i Stockholm. Efter ungefäre två avsnitt introducerar du Vampyrjägaren, fast inte hans yrke. Introducera honom som en vanlig människa med mänskliga människor.

 

Om du bygger upp en väldigt realistisk miljö i de första avsnitten, med väl uttänkta konflikter och bra dialog, då blir det mer intressant att få träffa en vampyr kanske i 5 avsnittet. Om du lyckas så kan man känna att det verkligen kunde hända.

Typ...[/citat]

 

Som ja sa tidigare du är inte långt ifrån min idé. Vill inte avslöja för mkt men.....du är i krokarna

Länk till kommentar
Share on other sites

Känns som (vilket många påpekat) att du snuvar på diverse kända vampyrfilmer vilket både känns fel och även skulle bli fel, iaf i svensk upplaga.

 

Kanske skulle du försöka placera en vampyr i det vardagliga Sverige (med alla de strapatser som det medför) och inte så mycket som "buffy" med massa action och "quests" som ska klaras ...

 

Med en touch av ironi och komedi skulle det kunna bli en bra serie.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ragnjj]Känns som (vilket många påpekat) att du snuvar på diverse kända vampyrfilmer vilket både känns fel och även skulle bli fel, iaf i svensk upplaga.

 

Kanske skulle du försöka placera en vampyr i det vardagliga Sverige (med alla de strapatser som det medför) och inte så mycket som "buffy" med massa action och "quests" som ska klaras ...

 

Med en touch av ironi och komedi skulle det kunna bli en bra serie.[/citat]

 

Tjena, som ja har skrivit tidigare, så kommer detta inte var så mkt action. De kommer vara mer humor och se hur vi accepterar döden. De ska spegla hur vi ser Sverige. Varför människan gör de grejer de gör. vill inte ge bort så mkt men de kommer inte vara så likt buffy å angel de kommer att sticka ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du verkar gilla vampyrer ;)

 

Lite svårt att kommentera på det du avslöjat då det inte är så mycket.

Det kanske är lite väl mycket kliche för min smak, dock så gäller ju inte detta ifall den ska bli lite av det oseriösa slaget.

En sak som jag tycker vore väldigt intressant var om du baserade din film på rollspelet Vampire the masquerade, det kommer göra att det kommer finnas ett stort djup i serien.

Man kommer känna att det hela tiden ligger någon ting bakom historien ungefär som när man läser sagan om ringen.

 

Tittare kommer dessutom kunna forska kring historien själva om dom vill och dom som redan kan historien kommer att känna igen sig.

 

En sak som vore trevlig vore om du dessutom undvek diverse läderkläder och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Jag håller med de flesta om vad de säger och tycker själv inte att egentligen någon av alla vampyrserier som finns är något bra...

De är på något sätt lite overkliga för min smak...

och så läste jag din idé och tände till direkt. (Detta skulle vara kul att vara medförfattare till tänkte jag). :)

men så till sak: Idén är inte strålande rakt igenom. Men vilekn idé är det i början å andra sidan?

Jag gillar det med att skildra människors förhållande till döden och tanken på att jägaren hatar vampyrer (därav sig själv) och detta med skyddsängeln...

(Har varit tänd på änglar sedan jag såg en film med Nicolas Cage i huvudrollen.)

 

Ja. Spåna vidare och skicka mig gärna ett utkast av manus när du börjat så ska jag ge mera tips.

 

MVH/ Adam

 

Ps. Jag gillar namnvalet av jägaren ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=monic1]Bara en enkel fråga. Du vill berätta om nåt intressant, hur vi förhåller oss till döden och landet Sverige, du vill att det ska vara mer komedi än action, lite skruvat kanske.

 

Varför vampyrer?[/citat]

 

Precis sverige e ett lite skumt land enligt mig. Döden är något alla är rädda för innerst inne. Serien ska va lite udda alltså sticka ut lite, lite av en drama serie, sjuk humor å action,lite av varje.

 

varför vampyrer ?

 

bra fråga.... Ja tänkte att de skulle vara en udda serie ifall man vände på de hela istället för att visa hur människor upplever döden visa hur de är att vara död, å att du vill leva å inte dö. Hur skulle de vara ifall en riktigt född vampyr skulle vilja vara vampyr. Du har en skyddsängel som är gaska dålig på att skydda. Som straff skickas han ner till jorden för att hjälpa en f.d jägare som är vampyr men vill bli människa. Denna serie ska gå djup in i vampyrernas värld. inga spel eller filmer bara helt vanlig svensk fantasi med sverige å svenska skämt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...