Gå till innehåll

Batteri


anders10

Recommended Posts

Undrar om nogon känner till hur pass viktigt det är med originalbatteri. Köpte en ny kamera för ett tag sedan och det medföljande batteriet var, som väntat, ett skämt! Pratade med en kille som menade att det absolut måste vara original Canon annars kan man förstöra kameran. Ett bra sådant kostar på Canoncenter ca 2000:-. Kan jag komma undan billigare? Går det att använda något annat märke?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ronnie]Har använt ett Rowi (3700 mAh) batteri till min Canon XM-2 i snart två år utan några problem.[/citat]

 

Det låter bra! Du kommer möjligtvis inte ihåg var du hittade ett sådant och vad du fick ge för det?

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Oftast brukar tillvärkarna alltid skriva i manualer att orginaldelar och batterier från sitt eget märke ska gälla, allt för att få in mer pengar. Kameror är ungefär som en bil, till bilar finns en hel del piratdelar som är billigare.

 

Det klart skulle det hända något eller att det inte fungerar gäller inte garantin eller att få någon form av ersättning. Man ska också veta att det är på egen risk när man använder piratdelar. Risken att det händer något är väldigt liten, jag har i alla fall aldrig hört talas om att något har gått sönder. Piratbatterier finns hur mycket som helst, det är nog bara tuta och köra.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mickels]Oftast brukar tillvärkarna alltid skriva i manualer att orginaldelar och batterier från sitt eget märke ska gälla, allt för att få in mer pengar. Kameror är ungefär som en bil, till bilar finns en hel del piratdelar som är billigare.

 

Det klart skulle det hända något eller att det inte fungerar gäller inte garantin eller att få någon form av ersättning. Man ska också veta att det är på egen risk när man använder piratdelar. Risken att det händer något är väldigt liten, jag har i alla fall aldrig hört talas om att något har gått sönder. Piratbatterier finns hur mycket som helst, det är nog bara tuta och köra.[/citat]

 

Det låter bra! För då kan man komma ner i pris ordentligt. Du vet möjligtvis ingen bra affär som kan tänkas sälja sådana?

 

Bra svar. Jag tackar dig för det!

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv är jag jättenöjd med mitt hähnelbatteri som jag använder till xm-1:an. Jag beställde det via Expert, men det är möjligt att det finns billigare sätt. Själv fick jag en redig rabatt tack vare en bekant som jobbade där, så jag brydde mig inte om att leta efter andra möjligheter.

 

Jag har HL-945-batteriet (6000 mAh) och kan varmt rekommendera det. Det räcker ett bra tag. Utan rabatt skulle det på Expert ha kostat ungefär 1500 kr.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte originalbatteri till min sony över ebay. Om man letar lite kan man hitta riktiga fynd. Mitt batteri kostade 1900 i Sverige men jag behövde bara betala typ 600 för batteriet plus frakt från England. Har funkat utmärkt och har en grym standbytid.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag använder hänhel funkarnästanbättre än originalet, men till canons digitala systemkameror fansdet nåtproblem om exploderande lithium-pirat batterier hörde omdet på fotosidan.se men detproblemetharjag aldrighört ompå videokameror...

 

(ursäkta mittmellanslagfunkarinte somdetska)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...