Gruffman Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Man har ju sina personliga favoriter bland alla dessa skådespelare. Tyvärr gör de ibland filmer som man tycks vara meningslösa för deras karriärer (förutom pengainkomster). Vilka filmer hade NI helst sluppit se de skådespelare ni respekterar i? Börjar själv lite smått med att nämna Samuel L.Jackson som jag alltid gillat. Filmer som fått mig att tycka mindra bra om honom är b.la. "Changing Lanes", "Caveman's valentine" (heter den så?) och "Rules Of Engagement". Stannar där så länge och hoppas på att ni har något kul att komma med. 0 Quote
erreth Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 lite dumt att sätta Jim Carrey i Cable Guy kan jag tycka 0 Quote
Stavrogin Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Nästan allt Robert DeNiro gjort senaste åren skulle han skippat.... 0 Quote
Gruffman Posted March 14, 2005 Author Posted March 14, 2005 Ja, Robert DeNiro har hel tappat känsla för sina filmval numera. 0 Quote
_nemo_ Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=Gruffman]Ja, Robert DeNiro har hel tappat känsla för sina filmval numera.[/citat] Njaaaa, då tycker jag nog att Al Pacino har gjort ännu värre val. 0 Quote
Daniel Hållquist Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Val Kilmer är en av mina favoriter, men han har gjort så mycket skräp att jag inte orkar räkna upp allt. 0 Quote
Stavrogin Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Fast Val Kilmer är ändå ofta bra även om det är i dåliga filmer, till skillnad mot DeNiro som är dålig i dåliga filmer. Kilmer kommer dock aldrig överträffa sin prestation i Tombstone... 0 Quote
final_cut Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=Daniel Hållquist]Val Kilmer är en av mina favoriter, men han har gjort så mycket skräp att jag inte orkar räkna upp allt.[/citat] Jag tycker Val Kilmer är lika bra som mellanstadiets mobbare. Han har bara ett ansikte, helt okapabel till att ändra sig eller ens byta skepnad. Tråkig. Ungenfär som Keanu Reeves fast tuffare. 0 Quote
TDA Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=final_cut][citat=Daniel Hållquist]Val Kilmer är en av mina favoriter, men han har gjort så mycket skräp att jag inte orkar räkna upp allt.[/citat] Jag tycker Val Kilmer är lika bra som mellanstadiets mobbare. Han har bara ett ansikte, helt okapabel till att ändra sig eller ens byta skepnad. Tråkig. Ungenfär som Keanu Reeves fast tuffare.[/citat] Har du sett Tombstone? 0 Quote
final_cut Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Japp, för längesen. Minns inte mycket från den... Blandar ihop den med "Wyatt Earp". 0 Quote
Daniel Hållquist Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Klaus Kinski var ett geni, men brydde sig inte om det och lät pengarna styra istället för att förverkliga den potential som han hade, ifall det inte var för filmerna han gjorde tillsammans med Werner Herzog skulle nog ingen minnas honom idag. Jag tycker för övrigt inte att man kan jämföra Val Kilmer och Keanu Reeves. Keanu Reeves är i mitt tycke trist och träaktig, även ifall han medverkat i bra filmer som The Matrix, Speed, Dracula. Val Kilmer är ojämn, men är fantastisk i filmer som Tombstone och The Doors. Nåja, åsikter som rövhål. 0 Quote
final_cut Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=Daniel Hållquist]Jag tycker för övrigt inte att man kan jämföra Val Kilmer och Keanu Reeves. Keanu Reeves är i mitt tycke trist och träaktig, även ifall han medverkat i bra filmer som The Matrix, Speed, Dracula. Val Kilmer är ojämn, men är fantastisk i filmer som Tombstone och The Doors. Nåja, åsikter som rövhål.[/citat] Jag har inte sett Val Kilmer i THE DOORS, men han är som sagt säkert bra på vissa rolltolkningar, men är inte lika flexibel som t ex Robert DeNiro (han har spelat gangster, ond farsa etc.)... Men alla skådisar har väl sin signatur... 0 Quote
Pandan Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Jamfora Kilmer med Reeves e skrap, kolla in The Doors och Tombstone, tva rolltolkningar som skulle gett oscarnomineringar... o hall dig borta fran Wyatt Earp! ARRRHHH!!! 0 Quote
Daniel Hållquist Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Man kan inte jämföra Keanu Reeves med Val Kilmer och man kan inte jämföra Val Kilmer med Robert DeNiro. För mycket skit. För några klassiker. I mitt lilla universum alltså. 0 Quote
final_cut Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Ok, ok... så jag antar att han var bra i THE DOORS och TOMBSTONE... den ena har jag inte sett och den andra minns jag ej. 0 Quote
TDA Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=final_cut][citat=Daniel Hållquist]Jag tycker för övrigt inte att man kan jämföra Val Kilmer och Keanu Reeves. Keanu Reeves är i mitt tycke trist och träaktig, även ifall han medverkat i bra filmer som The Matrix, Speed, Dracula. Val Kilmer är ojämn, men är fantastisk i filmer som Tombstone och The Doors. Nåja, åsikter som rövhål.[/citat] Jag har inte sett Val Kilmer i THE DOORS, men han är som sagt säkert bra på vissa rolltolkningar, men är inte lika flexibel som t ex Robert DeNiro (han har spelat gangster, ond farsa etc.)... Men alla skådisar har väl sin signatur...[/citat] Se Tombstone igen, Val Kilmers tolkning av Doc Holiday är suverän. Sen håller jag med om att han inte håller DeNiros klass. Fast han borde ha fått en oscar för rollen som Doc. 0 Quote
final_cut Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Personligen tycker jag att Marlon Brando är den bäste - han är visserligen överskattad - för han är ju egentligen lika bra som DeNiro och Sean Penn etc - men en personlig favorit bliva han... Har gjort många fel val, men å andra sidan har han ju aldrig varit ute efter att göra rätta val. Som han själv sa -Om jag fick lika mycket betalt för att skura toaletter som jag får för att spela skulle jag hellre göra det. Inte för att jag helt tror på honom, men han hatade ju allt det här med Hollywood och filmstjärnor, därav val av dåliga filmer. 0 Quote
Stavrogin Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Val Kilmer är ju dessutom en av ljuspunkterna i Oliver Stones gigantiska kolloss till kalkonrulle, Alexander 0 Quote
trancedanne Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Jackie Chan är utan tvekan den som "sålt" ut sig mest.. Dock så tycker jag han ska fortsätta med Rush Hour filmerna 0 Quote
Dawey Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=trancedanne]Jackie Chan är utan tvekan den som "sålt" ut sig mest.. Dock så tycker jag han ska fortsätta med Rush Hour filmerna[/citat] Vad menar du med det? Han har ju haft nästintill oinslkränkt makt över sina filmer i tjugo år. Han ÄGER Golden Harvest. Så whats your point? Han är i Hollywood nu som han alltid drömt om. Vadå sålt sig? Han har blivit erbjuden många coola roller, men vägrat ofta. Han håller stenhårt på sin image. 0 Quote
Stavrogin Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Kjell Berkvist har ju tyvärr spelat sig själv i de flesta filmerna han gjort, vore ju roligt om han kunde variera sig nån gång. Man e tvungen att nämna honom i dessa sammanhang....tyvärr som sagt 0 Quote
_nemo_ Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=Dawey][citat=trancedanne]Jackie Chan är utan tvekan den som "sålt" ut sig mest.. Dock så tycker jag han ska fortsätta med Rush Hour filmerna[/citat] Vad menar du med det? Han har ju haft nästintill oinslkränkt makt över sina filmer i tjugo år. Han ÄGER Golden Harvest. Så whats your point? Han är i Hollywood nu som han alltid drömt om. Vadå sålt sig? Han har blivit erbjuden många coola roller, men vägrat ofta. Han håller stenhårt på sin image.[/citat] The Tuxedo............................... The medallion.......... Around the world in 80 days................ 0 Quote
_nemo_ Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 [citat=Stavrogin]Nästan allt Robert DeNiro gjort senaste åren skulle han skippat....[/citat] Ge mig exempel, kan bara komma på den helt värdelösa "showtime" 0 Quote
Stavrogin Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 [citat=_nemo_] Ge mig exempel, kan bara komma på den helt värdelösa "showtime"[/citat] Hide and Seek (2005) Meet the Fockers (2004) The Score (2001) 15 Minutes (2001) Meet the Parents (2000) The Adventures of Rocky & Bullwinkle (2000) Inte riktigt i klass med Deerhunter, Gudfadern, Sleepers och Taxi Driver i min mening 0 Quote
Dawey Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 [citat=_nemo_]] The Tuxedo............................... The medallion.......... Around the world in 80 days................[/citat] De två sista kan jag hålla med om, men den första går helt ihop med hans image. Två filmer bara? Vi kan nämna vilken Hollywoodskådis som helst som sålt ut sig mer. Och Jackie ska alltså ha sålt ut sig mest? 0 Quote
Recommended Posts