final_cut Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 OK, låt höra lite om vilka era favoritskådespelerskor är. Det verkar mest vara listor på skådespelare. Själv gör jag ett excentriskt val med Diane Lane. Inte förvånad om ni inte vet vem det är, men om ni växte upp på 80-talet - vilket jag inte gjorde - så känner ni nog igen henne... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Nicole Kidman Jodie Foster Cate Blanchett Dakota Fanning För att nämna några så här på rak arm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Uma Thurman 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Idag är det Julianne Moore. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Men ni måste ju bara hålla med om att Dakota Fanning är otrolig??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 RICKY GERVAIS!! Spelar chefen i "The Office" (Han har alldrig tagit en skådespelar kurs i hela sitt liv) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 [citat=erreth]RICKY GERVAIS!! Spelar chefen i "The Office" (Han har alldrig tagit en skådespelar kurs i hela sitt liv)[/citat] Jag hann först påpeka att tråden handlar om skådespelerskor. Pusshej 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 visst ja, såg det nu.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 13, 2005 Share Posted March 13, 2005 [citat=_nemo_]Men ni måste ju bara hålla med om att Dakota Fanning är otrolig???[/citat] Hon är jäkligt duktig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeopardyjack Posted March 13, 2005 Share Posted March 13, 2005 Timmarna innehåller ju 3 av dom bästa kvinnliga skådisarna dvs Meryl Streep Nicole Kidman o Julian Moore 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Kate Winslet, mycket tackvare hennes roll i "Eternal Sunshine... och Iris" som ungefär är lite av samma karaktär... livfull - full av livsglädje, glad, härlig och vilse... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Okay, nu kommer man väl få höra en del, men: Meg Ryan (dock inte på senare tid) Neve Campbell Gwyneth Paltrow Drew Barrymore 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 15, 2005 Author Share Posted March 15, 2005 Aj, det sved. När ni väljer era favoriter, hur gör ni? Det verkar som om de flesta rabblar upp namn på kändisar. Tycker ni verkligen de är bra eller handlar det om att de skådespelerskor är de som är mest tillgängliga? Bra och bra... Frågan handlade om vilken skådespelerska som är er personliga favorit. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Tycker du Julianne Moore är dålig? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 15, 2005 Author Share Posted March 15, 2005 Nej. Inga aktriser nämnda i denna tråd är direkt dåliga. Men när jag först ställde frågan menade jag vilken skådespelerska som är er favorit OM ni nu har en? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 [citat=final_cut]Tycker ni de är bra eller handlar det om att de är mest tillgängliga?[/citat] Är det bättre att nämna en skådespelerska som inte är lika välkänd som de andra? Jag har egentligen ingen favorit. Tycker bara att Julianne är jäkligt duktig. I söndags såg jag om The Marriage of Maria Braun och där gör Hanna Schygulla en fin rollprestation. Den filmen kan jag rekomendera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 15, 2005 Author Share Posted March 15, 2005 [citat=Daniel Hållquist][citat=final_cut]Tycker ni de är bra eller handlar det om att de är mest tillgängliga?[/citat] Är det bättre att nämna en skådespelerska som inte är lika välkänd som de andra? [/citat] Nej, jag fick bara uppfattningen att ingen egentligen har någon favorit utan bara rabblar upp namn... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Okej. Förresten vem är Diane Lane? Jag vet inte det. Trots att jag växte upp på 80-talet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 15, 2005 Author Share Posted March 15, 2005 Hon var en tonårsstjärna på 80-talet och medverkade i Francis Ford Coppolas "The Outsiders", "Rumble Fish" och "The Cotton Club". En annan känd 80-tals film hon medverkade i är "Streets of Fire". Hon har numera gjort över 40 filmer, de senaste bliva "The Perfect Storm", "Hardball", "Unfaithful" (där hon Oscarnominerades) och Under the Tuscan Sun. Men dessa är inte filmerna som gör henne rättvisa. Som 14-åring debuterade hon i "A Little Romance" och har åren 1979-1983 medverkat i flera mindre filmer som bevisar hennes talang. De flesta som känner till henne tycker att hon är mycket underskattad med tanke på de roller hon gjorde då. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Maggie Cheung - Underbar utstrålning, magisk. Min egen No. 1 hmm-dream . . . Nicole Kidman - Sexig, vacker, otrolig. Gong Li - Börjar bli till åren, men liksom gott vin . . . Fei Wong - I Chungking Express tar hon priset fullständigt. Tja, återkommer med flera när hjärnsläppet har släppt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Jag såg Hide and Seek igår i brist på annat (dom hade tagit ner the machinist från dukarna här i västerås, grrr) Hursomhelst, jag vill bara säga att Dakota Fanning fortsätter att imponera på mig. Ps. Hide and seek är inte så jävla dålig som alla säger, visst, den är inte speciellt bra, den påminner mycket om andra filmer och slutet var ganska kasst. Men förutom det så är den ett ganska bra tidsfördriv :) Ds 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts