Gå till innehåll

Diane Lane - Favoritskådespelerskor


final_cut

Recommended Posts

OK, låt höra lite om vilka era favoritskådespelerskor är. Det verkar mest vara listor på skådespelare. Själv gör jag ett excentriskt val med Diane Lane. Inte förvånad om ni inte vet vem det är, men om ni växte upp på 80-talet - vilket jag inte gjorde - så känner ni nog igen henne...

Länk till kommentar
Share on other sites

Aj, det sved. När ni väljer era favoriter, hur gör ni? Det verkar som om de flesta rabblar upp namn på kändisar. Tycker ni verkligen de är bra eller handlar det om att de skådespelerskor är de som är mest tillgängliga?

 

Bra och bra... Frågan handlade om vilken skådespelerska som är er personliga favorit.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut]Tycker ni de är bra eller handlar det om att de är mest tillgängliga?[/citat]

Är det bättre att nämna en skådespelerska som inte är lika välkänd som de andra?

Jag har egentligen ingen favorit. Tycker bara att Julianne är jäkligt duktig. I söndags såg jag om The Marriage of Maria Braun och där gör Hanna Schygulla en fin rollprestation. Den filmen kan jag rekomendera.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Daniel Hållquist][citat=final_cut]Tycker ni de är bra eller handlar det om att de är mest tillgängliga?[/citat]

Är det bättre att nämna en skådespelerska som inte är lika välkänd som de andra? [/citat]

 

Nej, jag fick bara uppfattningen att ingen egentligen har någon favorit utan bara rabblar upp namn...

Länk till kommentar
Share on other sites

Hon var en tonårsstjärna på 80-talet och medverkade i Francis Ford Coppolas "The Outsiders", "Rumble Fish" och "The Cotton Club". En annan känd 80-tals film hon medverkade i är "Streets of Fire". Hon har numera gjort över 40 filmer, de senaste bliva "The Perfect Storm", "Hardball", "Unfaithful" (där hon Oscarnominerades) och Under the Tuscan Sun.

 

Men dessa är inte filmerna som gör henne rättvisa. Som 14-åring debuterade hon i "A Little Romance" och har åren 1979-1983 medverkat i flera mindre filmer som bevisar hennes talang. De flesta som känner till henne tycker att hon är mycket underskattad med tanke på de roller hon gjorde då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Maggie Cheung - Underbar utstrålning, magisk. Min egen No. 1 hmm-dream . . .

Nicole Kidman - Sexig, vacker, otrolig.

Gong Li - Börjar bli till åren, men liksom gott vin . . .

Fei Wong - I Chungking Express tar hon priset fullständigt.

 

Tja, återkommer med flera när hjärnsläppet har släppt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg Hide and Seek igår i brist på annat (dom hade tagit ner the machinist från dukarna här i västerås, grrr) Hursomhelst, jag vill bara säga att Dakota Fanning fortsätter att imponera på mig.

 

Ps. Hide and seek är inte så jävla dålig som alla säger, visst, den är inte speciellt bra, den påminner mycket om andra filmer och slutet var ganska kasst. Men förutom det så är den ett ganska bra tidsfördriv :) Ds

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...