Gå till innehåll

Idag ska jag se Closer. I början av nästa vecka ska jag Old Boy - Hämnden


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Jag har sett Closer och gillade den. Den har lite ovanlig berättarstruktur då den koncentrerar sig på början och sluten av olika förhållanden och skippar allt som är mellan. I övrigt så är den brutalt ärlig med djupa karaktärer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag kommit hem ifrån bion, Closer var annorlunda och bra, men det var en sak som jag inte förstod i slutet, och så hade jag lite svårt att känna någonting för karaktärerna, och det är inte direkt nåt som jag brukar säga efter att jag sett en film, kommer ihåg hur The Rules Of Attraction fick dåligt betyg av Aftonbladet eftersom recensenten inte kunde sympatisera med karaktärerna, där hade jag inga som helst problem att känna någonting, nåja, Closer var iaf helt klart sevärd, bättre än det på teve.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du varderar ditt liv ska du omedelbart se OLDBOY!! Sag den for tredje gangen pa bio igar, wow... gar inte att lagga i ord hur bra, cool, omskakande, traumatisk, inspirerande, rolig, asmegasuper bra den filmen e!

 

 

 

:P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag såg just Closer, och blev väl inte överväldigad lika mycket som jag blev irriterad i slutet när jag inte riktigt fattade vad som hände?? Nog för att jag ligger hemma med 40 graders feber men jag kan inte förmå mig att förstå vad som menas med de 2 sista scenerna..

 

Nån som kan hjälpa mig, via PM kanske så vi slipper spoilers...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska se båda men fan man hinner ju inte med med alla nya filmer som verkar bra.. Har inte sett Undergången, Sideways, Att gråta med ett leende, Old boy, Closer, Hitch (Min mamma vill gå på den =)). Ville testa att bli månadens medlem i Stockholm på SF och gå ca 35 gånger på bio på en månad men då skulle jag få se om flera filmer och gå på sånna som verkar vara dåliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oldboy 5/5, 10/10, 100%... vilken skala man an vill andvanda! Det ar en film som ar perfektion rakt igenom, och den kommer att hamna i filmhistorien.

 

Andra asien tips:

 

Finns garanterat i Sverige:

Infernal Affairs - Heltuff snutrulle, Hong Kong

Dark Water - Laskigaste filmen nansin, Japan

Memories of Murder - Seven med humor, riktigt bra, Sydkorea

Akira - Ordspraket ar, "ingen Akira, ingen Matrix...", Japan

Battle Royale - satir-splatter om e ett maste, Japan

 

Andra tips, kan ev. bara finnas via import, prova London:

Go - askul, japan/Sydkorea

The Eye - lacker skrackis, Tailand

KT - Politisk triller nar den e som bast, Japan/Sydkorea

A Tale of Two Sisters - kopt men inte sett an, kand skrackis, Sydkorea(tror ja)

Butterfly - Underbart drama, Kina

Tokyo Godfathers - Helkul anime, Japan

Suicide Club - Helt galen satir, Japan

 

Se dock upp for:

Infernal Affairs 2 och 3

Battle Royale 2 e inte sa bra heller...

 

 

Forresten, hor av dig nar du e har!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Nu fyra manader efter att jag startade den har traden kan jag saga att den film som stannat kvar langst hos mig faktiskt ar Closer. Konstigt med tanke pa att jag inte tyckte den var sarskilt speciell nar jag sag den. Old Boy ar valdigt bra, men den lamnade inte nagon langvarig wow-kansla. Vilket kanske beror pa att jag ar pretto och foredrar svarta dramer som visar hur hard varlden ar och hur falska manniskor kan vara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...