revilofoto Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Hej! Har en MacBook Pro 15" Retina, 2.6 GHz Intel Core i7, 16 Gb 1600 MHz DDR3. NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB-grafik. Datorn är drygt 1 år gammal. Program: Premiere Pro CS6 Uppdaterade till Mavericks operativsystem och efter det så kraschar mitt Premiere projekt.... Oftast så kan jag jobba runt 10-15min innan kraschen är ett faktum. Då försvinner videobilden från mitt tidslinjefönster och/eller fryser allting fast och hela skärmen blinkar till/konstiga tecken syns ibland... Läste någonstans att man borde uppdatera Red Giant Link, vilket jag gjort, men ändå samma problem. Har även "Cuda", men även den är up to date... Vad tror Ni? Tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Har inte hört nått - ska kolla. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
revilofoto Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Installerade Colorista II innan jul och uppgraderade till Mavericks i början på året. Hann inte med så mycket redigering mellan jul och nyår...så det skulle kunna vara Colorista som spökar.... Känns hopplöst att behöva spara varannan minut... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Tips - Alla "extra" program/plugins till redigeringar utgör alltid en riskfaktor, tyvärr. Uppgradering av OS gör man sällan, utan bäst är att installera från scratch på en dator man kör videoredigering. Och extraprogram installerar man sist, när man vet att allt lirar från grunden. "Proffsen" tar alltid det väldgigt lugnt med uppgraderingar av OS motsv. av just ovannämnda anledning. Om det inte finns en "måste ha" funktion i det nya OSet så låter man ofta bli att uppgradera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
revilofoto Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Tack för svar! Kan man på något sätt nedgradera till förra OS:et? Och hur isåfall? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Installera om datorn. Inga direkt kända fel med CS6 (om du har senaste versionen) och Mavericks. Men håller med Kimster, installation från scratch och aldrig i onödan. (If it ain't broken, don't fix it) /M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
revilofoto Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Oj...det innebär typ en omformattering? Och då får jag backa upp allt material från den interna HD:n? Vad hette förra OSet? Mac OS X eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts