audition Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Har några sekvenser där bilden vibrerar något där jag skulle vilja stabilisera den. Någon som vet om nåt bra filter att hämta hem. Hittar inget direkt i PPro 5. Här är klippet som vibrerar. Det syns tydligast från början: 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Ser ut att vara en ganska knepig situation. Jag tror det är väldigt svårt att få bort det där oavsett program. Där bör man nog titta på att stabilisera kameran istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
audition Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Det borde finnas nåt till PPRO tycker jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Börja med att stoppa in orginalklippet i Prodad Mercali 3 SAL ( Stand Alone ) och testa lite inställningar, finns en trial proDAD Mercalli V3 SAL - 3D image stabilizer, rolling shutter removal, zoom optimisation, pan shot optimisation Mercali 2 finns också som SAL eller en plugin till PP, finns en trial där också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Precis som Kimster tvivlar jag på att det går att fixa - rolling shutter av det slaget är så vitt jag vet mycket jobbigt/svårt/omöjligt att fixa automatiskt. Bildstabilisering i Adobes produkter kom först i AE CS5.5, sedan i PPro CS6 och ytterligare förbättrad i AE CC. För skojs skull testade jag i AE CC och i proDAD Mercalli v3, men resultatet var nedslående i bägge ( jag är ingen expert ALLS på Mercalli dock). Och det kan givetvis göra skillnad om du har originalmaterialet. Men detta är ett evigt problem med helikoptrar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Jag har hållit på en del med stabilisering och " räddat " en del hopplösa klipp, mera då " storskak" än " småskak " så det skulle vara intressant att göra några jämförande tester Prodad - Boris om orginalklippet finns tillgängligt och du kan dela det, sekretess i detta hänseende lovas förstås. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GubbenGrus Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 kör warp stabilizer i After effects. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts