JonasÖhrn Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Hejsan! Jag är lite av en nybörjare i detta program. Men har stött på problem som jag aldrig haft i något annat redigeringsprogram. Efter varje justering jag gör i något klipp t.ex ändrar en parameter i en effekt, lägger till en övergång (eller tar bort) etc. så måste jag rendera hela klippet för att kunna se det. Detta drar ut på tiden nått extremt mycket och jag undrar om det ska vara såhär, eller om jag har missat någon inställning. Jag använder FCP 7.03 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 När man renderar så gör programmet en förhandsvisning till hur det kommer se ut. Så därför blir det så efter minsta lilla ändring. Den måste göra en nu "preview". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts