Gå till innehåll

The Road of Life - Mercedes (RED Epic)


david-

Recommended Posts

Hej!

 

Tänkte visa mitt senaste jobb, en "branded film" (kan ingen bra svensk översättning) som jag klippt och gradat.

 

Vill ni läsa mer ingående om klippningen och gradingen så kan ni hitta lite mer information på min blogg:

David Lindberg: The Road Of Life

 

Annars kan ni se filmen och min breakdown här:

 

 

 

Berätta gärna vad ni tycker!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vid det här laget hade jag inte förväntat mig att se något konstigt från dig - Klippning och grading är väl så gott som klockrent. Min enda tanke i och med att det var Epic material är om det inte hade vart lönt att köra ett power window och lyfta upp ett par av de ganska tungt underexponerade klippen. Måhända att det var menat att vara nästintill svart på vissa klipp men det känns ändå som att tanken poppar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vid det här laget hade jag inte förväntat mig att se något konstigt från dig - Klippning och grading är väl så gott som klockrent. Min enda tanke i och med att det var Epic material är om det inte hade vart lönt att köra ett power window och lyfta upp ett par av de ganska tungt underexponerade klippen. Måhända att det var menat att vara nästintill svart på vissa klipp men det känns ändå som att tanken poppar.

 

Tack så mycket!

 

Jag förstår vad du menar, och i ärlighetens namn så tyckte jag också att regissören ville ha en lite för mörk look. En rolig sak är också att jag faktiskt i smyg drog upp gamman lite efter vår grading session.

Däremot, även om informationen finns där i Epic materialet så tar inte det bort all noise som blottas när man drar upp ljuset i mörkare områden. Jag förstår precis vad du menar men med tanke på att deras vision var att få en clean, elegant look så tänkte jag att mörka skuggor väger tyngre än noisig bild. Dessutom vet jag att han nämnde att han absolut inte vill ha känslan av att något är överexponerat, utan istället kan det kännas mer underexponerat (är väl egentligen en smakfråga och kanske ett lookexperiment han ville köra på).

 

Dock så finns det nog delar i filmen där jag skulle kunna ljusa upp vissa delar även om bara subtilt, det har du helt rätt i!

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt.

Har ni haft dubbla lager av bilden och skalat upp och blurrat den översta? kul effekt iallafall.

Bra jobbat.

 

Tack! Nej han har använt sig av olika glasbitar som han gjort själv och monterat framför kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt bra film. Måste säga att du har talang! Color correctionen/gradingen var riktigt bra!

 

Tack tack! Gradingen var det som var vårat största fokus i den här produktionen, så kul att du gillade den!

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt bra film. Måste säga att du har talang! Color correctionen/gradingen var riktigt bra!

 

Tack tack! Gradingen var det som var vårat största fokus i den här produktionen, så kul att du gillade den!

 

(Blev något fel så svaret verkar ha postats två gånger)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...