david- Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Hej! Tänkte visa mitt senaste jobb, en "branded film" (kan ingen bra svensk översättning) som jag klippt och gradat. Vill ni läsa mer ingående om klippningen och gradingen så kan ni hitta lite mer information på min blogg: David Lindberg: The Road Of Life Annars kan ni se filmen och min breakdown här: Berätta gärna vad ni tycker! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Vid det här laget hade jag inte förväntat mig att se något konstigt från dig - Klippning och grading är väl så gott som klockrent. Min enda tanke i och med att det var Epic material är om det inte hade vart lönt att köra ett power window och lyfta upp ett par av de ganska tungt underexponerade klippen. Måhända att det var menat att vara nästintill svart på vissa klipp men det känns ändå som att tanken poppar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Vid det här laget hade jag inte förväntat mig att se något konstigt från dig - Klippning och grading är väl så gott som klockrent. Min enda tanke i och med att det var Epic material är om det inte hade vart lönt att köra ett power window och lyfta upp ett par av de ganska tungt underexponerade klippen. Måhända att det var menat att vara nästintill svart på vissa klipp men det känns ändå som att tanken poppar. Tack så mycket! Jag förstår vad du menar, och i ärlighetens namn så tyckte jag också att regissören ville ha en lite för mörk look. En rolig sak är också att jag faktiskt i smyg drog upp gamman lite efter vår grading session. Däremot, även om informationen finns där i Epic materialet så tar inte det bort all noise som blottas när man drar upp ljuset i mörkare områden. Jag förstår precis vad du menar men med tanke på att deras vision var att få en clean, elegant look så tänkte jag att mörka skuggor väger tyngre än noisig bild. Dessutom vet jag att han nämnde att han absolut inte vill ha känslan av att något är överexponerat, utan istället kan det kännas mer underexponerat (är väl egentligen en smakfråga och kanske ett lookexperiment han ville köra på). Dock så finns det nog delar i filmen där jag skulle kunna ljusa upp vissa delar även om bara subtilt, det har du helt rätt i! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas C Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Riktigt snygg film, men de mörka shotsen i början är alldeles förr mörka på en Macbook Pro-skärm. Förstår att ni gradat efter en referensmonitor, men om det är många som ser filmen online kommer de inte se mycket i skuggorna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Snyggt. Har ni haft dubbla lager av bilden och skalat upp och blurrat den översta? kul effekt iallafall. Bra jobbat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Snyggt. Har ni haft dubbla lager av bilden och skalat upp och blurrat den översta? kul effekt iallafall. Bra jobbat. Tack! Nej han har använt sig av olika glasbitar som han gjort själv och monterat framför kameran. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Tack! Nej han har använt sig av olika glasbitar som han gjort själv och monterat framför kameran. kul grej. Mer sånt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
33gustav Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Väldigt bra film. Måste säga att du har talang! Color correctionen/gradingen var riktigt bra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Väldigt bra film. Måste säga att du har talang! Color correctionen/gradingen var riktigt bra! Tack tack! Gradingen var det som var vårat största fokus i den här produktionen, så kul att du gillade den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Väldigt bra film. Måste säga att du har talang! Color correctionen/gradingen var riktigt bra! Tack tack! Gradingen var det som var vårat största fokus i den här produktionen, så kul att du gillade den! (Blev något fel så svaret verkar ha postats två gånger) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts