Gå till innehåll

Trailer - The Recreators - a graphic novel about a world that God left


Désirée

Recommended Posts

Fin stämning, bra takt och ton stillbilder till trots känns det inte statiskt.

Lite svårt att hänga med i berättelsen? Religiös som i kristen? Eller fantasy? Säger han word som i ord (det ser ut att stå word i texten) Men det känns som han skulle säga world som i värld?

Kommer den släppas digitalt enbart? Som en serienörd (hrm, fantast) är jag nyfiken på produkten, albumsläpp också? Spännande med vattenfärger i grafisk novell, det lovar gott.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar.

 

Religiös som i kristen? Nej, den handlar inte om kristen tro, utan mer frågeställningar om gott och ont, rätt och fel men framför allt våra egna inneboende möjligheter.

 

Fantasy? YES!!!

 

"Word", ja. Har du läst Johannesevangeliet någon gång? Början är inspirerad av det. Där var det Ordet som var först och Ordet var Gud. I original texten står det tydligen "logos" som betyder både ord och världsförnuft. Så, Ordet, är den gudomliga kraft som Gud ger till människorna.

 

Som det är nu kommer den enbart att släppas digitalt (de första sidorna finns redan på plats), eftersom antalet sidor kommer att bli stort och den är i färg, så blir tryckkostnaderna för stora för mig som enskild person. Min förhoppning är ju givetvis att den ska bli film. Bildromanen baserar sig på mitt filmmanus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Här är en "trailer" för en bildroman jag håller på med som publiceras allteftersom den blir klar på The Recreators - a Graphic Novel

 

 

Jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker om trailern och vad jag hade kunnat göra bättre. Eftersom det är en bildroman så var rörliga figurer inget alternativ, men i övrigt?

Jag tycker att den är lite rörig. Rösten säger en sak och det skrivs sedan upp på skärmen, ordet "word" dyker upp väldigt många gånger och det känns lite upprepande... Det är väldigt på näsan och gör mig inte särskilt intresserad av hur slutprodukten kan se ut. Det hela känns lite som en historialektion.

 

Mitt tips skulle vara att snabba till det litegrann och korta ned på meningarna. Allt behöver inte sägas med ord om du vill göra en trailer för en grafisk novell, låt de tecknade bilderna visa vad det hela handlar om. Gör mig intresserad av det grafiska, det som är det unika i det här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för dina synpunkter.

 

Texten som läses är "skapelsehistorien" i den världen. Det är bakgrunden till hur de kom till. Och det är meningen att det ska vara upprepande - den typen av gammaldags texter är ofta det. Det är ett medvetet val från min sida. Med risk givetvis att vissa inte skulle gilla det. Jag hoppas givetvis att det är fler som gillar det än ogillar det, men jag vet inte.

 

Med tanke på dina synpunkter så verkar du ha uppfattat det som en beskrivning av vad som händer i bildromanen, korrekt? Jag får fundera över hur jag skulle gjort för att få det tydligare.

 

Trailern är tänkt att fånga intresse för historien som kommer att berättas i bildromanen och skapa en stämning; Det är inte en sammanfattning av händelserna i bildromanen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...