spikey Postad 31 augusti 2012 Postad 31 augusti 2012 Måste komma på en övergripande kort historia (synopsis) på ca 1 vecka. Har 0 kreativitet. Någon som pallar ge något tipps? Jag har 3 grund ideer, vilket verkar bäst? och utveckla gärna lite åt mig :) Tipps på mitten och slut plz?)? 1. En person vaknar upp och det framkommer att han bara har tex 5 timmar kvar att leva..... (varför/vad händer/vad kan hända/mål/intriger/konflikt)? 2. En person får en dejavu om att något hemskt kommer hända (a la final destination) men vilken sorts "olycka" skulle inte kosta mer än 1000kr att skapa? (tex bilexplotion o grejjer är högbudget) vi snackar way låg budget.. Kan även vara något mindre vitalt men ändå viktigt. 3. En person tappar något som sätter igån en intressant kedjereaktion av händelser som i slutänden leder till den egna personens död.. (några tipps här)? 0 Citera
GutteG Postad 31 augusti 2012 Postad 31 augusti 2012 1an triggar mig mest. Får personen beskedet först när det återstår x timmar eller är det en återblick och han är ovetande? Vad finns det som kan vara tidsbestämt? Offrar han sig för någon? Gå igenom alla stadier av sorg fast på så kort tid. Vad har personen att leva för, hur tar han avsked? Går det att förhindra slutet? Det borde du kunna spinna vidare på... 0 Citera
spikey Postad 1 september 2012 Författare Postad 1 september 2012 han är medveten om det. jag pallar inte att han skall ha en bomb på sig. nån som har en ide om varför någon skulle kunna dö tidsbertämt annars? :o 0 Citera
Mr A Postad 1 september 2012 Postad 1 september 2012 3. En person tappar något som sätter igån en intressant kedjereaktion av händelser som i slutänden leder till den egna personens död.. (några tipps här)? Ett bananskal. 0 Citera
spikey Postad 1 september 2012 Författare Postad 1 september 2012 hehe men beskriv isf händelseförloppet? 0 Citera
bylletski Postad 2 september 2012 Postad 2 september 2012 Försök komma på början, mitten och slutet själv så kan du ta all ära istället :D 0 Citera
Pace Postad 3 september 2012 Postad 3 september 2012 Plot-o-matic movie plot generator My Nameless Movie an original screenplay concept by Someone who can't follow simple instructions. Romance: A renegade cop teams up with a plug ugly dog to save the earth from aliens. In the process they fall in love with a ghost. By the end of the movie they run away from 6 planes and end up winning the admiration of their department, living happily ever after. Think Gone With the Wind meets some other movie. Haha! Underbar tjänst. :e 0 Citera
Désirée Postad 4 september 2012 Postad 4 september 2012 Haha! Underbar tjänst. :e Drama: A struggling artist teams up with a well-built female cyborg to find the true meaning of love. In the process they sign a suicide pact with a super intelligent chimpanzee. By the end of the movie they blow up 3 oogly aliens and end up winning the admiration of their spouses, living happily ever after. Think Die Hard meets Tomb Raider. MmmmMumma! Ser fram emot att se den här filmen. 0 Citera
Mr A Postad 5 september 2012 Postad 5 september 2012 hehe men beskriv isf händelseförloppet? Ska jag ge dig hela storyn så ska jag lika gärna ha betalt för det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.