Anhool Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Hej Hej allihopa...har varit här på formumet och läst ett bra tag nu och nu har jag blivit medlem. Jippi. Jag undrar nu om nån vet någon effekt/plug-in i AE eller premiere så bokstäverna kommer fram som på en skrivmasking. Typ som i ett flertal krigsfilmer när det står vart det utspelar sig för stunden. Jaja jag är dålig på att förklara men nån fattar säkert :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Det är itne så krångligt att skapa olika layers med bokstäverna och ta fram dem efter varandra. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted February 11, 2005 Author Share Posted February 11, 2005 Jo, jag tänkte på det jag också men funderade om det inte fanns en mindre "jobbig" lösning...med tanke på att till och med Power Point har en sådan funktion så borde ju premiere ha en sån :) Men i om det inte finns någon bättre lösning så går ju det också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Blom Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikdawg Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Tjena! Att få fram bokstäverna en i taget i AE är inte så svårt. Använd Text/Path Text (jag har Pro versionen, men tror den finns med i den vanliga oxå). Iaf så går du in under Andvanced och sätter Visible Charachters på 0, samtidigt som du gör en keyframe. Sen hoppar du fram på timelinen till där du vill att sista bokstaven skall skrivas, så skriver du in ett nytt värde under Visible Charachters. (Vill du t.ex. att en bokstav skall komma fram för varje frame så får du skriva exakt det antal bokstäver du har som värdet på den sista keyframen) Hoppas jag har förklarat någorlunda bra, annars får du fråga om det är något. Lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 tack så mycket har inte testat men ska göra det så fort jag har tid :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppa Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 preset i Ae finns en färdig sådan effect! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts