Gå till innehåll

Slutar med film branchen


emki11

Recommended Posts

Jag tror att jag slutar eller flyttar fram det med att göra film, fast jag har inte gjort något än. har försökt fixa vänner inom samma branch fast misslyckats, försökt gör en kort film själv och har misslyckats, har försökt ganska mycket att bli lyckad men gick tyvärr inte. Vad finns det mer och göra fast man bränner på att hålla på med film?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror alla har känt nån gång att allt suger och inget funkar. Men om man lägger av när det är som värst så kommer man ingenstans. Fortsätt bara så kommer du förr eller senare att lyckas. Jag är inte rätt person att tala om att ha bra tålamod, men jag har lärt mig att vissa saker tar tid. Men om du inte klarar av det så kanske det är fel spår ändå.

Men som sagt, ge inte upp det blir bättre förr eller senare.

Länk till kommentar
Share on other sites

mej du har uppfattat fel, misslyckas med att gör filmen, jag har redan skrivi manus och sen när jag skulle göra den och allt klar, så går det inte vidare för ingen kommer utav dem som ska vara med. hoppas du har förstått

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror alla har känt nån gång att allt suger och inget funkar. Men om man lägger av när det är som värst så kommer man ingenstans. Fortsätt bara så kommer du förr eller senare att lyckas. Jag är inte rätt person att tala om att ha bra tålamod, men jag har lärt mig att vissa saker tar tid. Men om du inte klarar av det så kanske det är fel spår ändå.

Men som sagt, ge inte upp det blir bättre förr eller senare.

 

Jag vill inte ge upp, för jag bränner för det, men de känns som de går inte, ingen vänner som gillar samma sak, skulle man ha vänner som gillar samma sak så tror jag de skulle gå lättare, men inte ens här på forumet kan man fixa vänner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mina vänner bryr sig absolut noll om film, video eller vad nu. Att spela in någon "rolig" film kan vara kul ibland, men det som händer bakom kameran är liksom noll respons. Det bästa du kan göra är att ta en kamera och bara gå ut och filma, det finns många sätt att slipa sina färdigheter. Inte bara att göra filmer med handling och skådespelare. är du intresserad av redigering så kan man i princip jobba helt ensam. Även om det kan bli lite långdraget, då och då.

Länk till kommentar
Share on other sites

mej du har uppfattat fel, misslyckas med att gör filmen, jag har redan skrivi manus och sen när jag skulle göra den och allt klar, så går det inte vidare för ingen kommer utav dem som ska vara med. hoppas du har förstått

 

Förstår fortfarande inte problemet hittar du inte skådespelare?

 

Mitt motto är: Ge aldrig upp, om du ger upp så blir det aldrig något.

 

Du borde ha samma motto. Jag själv har kämpat sen November förra året att få min långfilm producerad. Men jag skrev så risigt men nu har jag gjort en förbättring och ingen i hela min släkt hittar inte ett enda fel i manuset. Så nu har en producent valt att lägga denna till produktion, för att han gillar historian. Ibland kan det ta lite och mycket tid innan en dröm slår in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt motto är: Om du inte kan göra det bra, gör det inte alls.

Handlar snarare om att tro på sig själv och ge sitt bästa, och inte nödvändigtvis att man måste göra allt bra ;)

 

Whatever works for you :-)

 

Jag skulle vilja säga att man ska göra saker för att man själv mår bra av dom. Det är kul när andra gillar det man gjort men det är sekundärt... Do it your way.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...