Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har lite material som är inspelat med RED i 4K. Ration är 2:1.

Nu är jag lite fundersam på vilka inställningar jag ska välja i Avid när jag skapar mitt projekt. Tyvärr sitter jag på fel dator nu, men jag har för mig att jag kunde välja mellan ett antal PAL, NTSC samt 720p, 1080p och lite sådant. Men jag hittade ingenting som verkade stämma överens med mitt material.

Postad

Jag är ingen Red människa men jag kan ju berätta lite om hur andra gör, allt beroende på din version av Avid förstås.

Om det är Media Composer 6 är det vanligaste flödet att AMA länka och sedan göra en transcode till ett redigeringsformat, kanske 1080 p / 36 .

Efter att du redigerat klart exporterar du ut projektet för att fortsätta i , kanske Resolve eller AE , och länkar om till orginalmediat om du vill ha 4K formatet som slutprodukt, Media Composer arbetar bara med broadcastformat så max är 1920 x 1080

Om du berättar lite mer om vilket program du använder och vilken din tänkta slutprodukt är blir det lättare att hjälpa dig

Postad
Jag är ingen Red människa men jag kan ju berätta lite om hur andra gör, allt beroende på din version av Avid förstås.

Om det är Media Composer 6 är det vanligaste flödet att AMA länka och sedan göra en transcode till ett redigeringsformat, kanske 1080 p / 36 .

Efter att du redigerat klart exporterar du ut projektet för att fortsätta i , kanske Resolve eller AE , och länkar om till orginalmediat om du vill ha 4K formatet som slutprodukt, Media Composer arbetar bara med broadcastformat så max är 1920 x 1080

Om du berättar lite mer om vilket program du använder och vilken din tänkta slutprodukt är blir det lättare att hjälpa dig

Jag använder Avid Media Composer 5.

Jag har AMA länkat till formatet DNxHD 60 MXF och klipper med de filerna.

Nu ska vi se om jag har förstått det rätt - när det är dags för färgkorrigering så exporterar jag filmen (något särskilt format?) och öppnar den nya filen i Resolve.

Inne i resolve länkar jag om klippen så att de byts ut mot RAW-filerna i 4K, och färgkorrigerar dem.

Sedan exporterar jag ut min slutprodukt.

Postad

Fortsätter att treva mig fram här från vad jag vet och den information jag har, jag tror att Media Composer 6 skulle gjort flödet lättare eftersom du där kan ama länka direkt till Red filerna och den transcoding du gör i Mc 6 är mer länkat till orginalfilerna än när du ama länkar till redan färdigkodade filer i MC 5.

Få se om någon mer kunnig på detta arbetsflöde dyker upp, jag har bara Resolve lite själv på min MacBook att testa med.

Tror helt enkelt att du får göra ett testprojekt för att se vad som är möjligt, att du har Resolve bör dock förenkla flödet .

och exporten ut från Avid, förlåt, glömde det, är väl lämpligats som en AAF men , igen, jag är inte helt säker på att länkningen kommer att fungera

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...