iknor Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Jag har lite material som är inspelat med RED i 4K. Ration är 2:1. Nu är jag lite fundersam på vilka inställningar jag ska välja i Avid när jag skapar mitt projekt. Tyvärr sitter jag på fel dator nu, men jag har för mig att jag kunde välja mellan ett antal PAL, NTSC samt 720p, 1080p och lite sådant. Men jag hittade ingenting som verkade stämma överens med mitt material. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Jag är ingen Red människa men jag kan ju berätta lite om hur andra gör, allt beroende på din version av Avid förstås. Om det är Media Composer 6 är det vanligaste flödet att AMA länka och sedan göra en transcode till ett redigeringsformat, kanske 1080 p / 36 . Efter att du redigerat klart exporterar du ut projektet för att fortsätta i , kanske Resolve eller AE , och länkar om till orginalmediat om du vill ha 4K formatet som slutprodukt, Media Composer arbetar bara med broadcastformat så max är 1920 x 1080 Om du berättar lite mer om vilket program du använder och vilken din tänkta slutprodukt är blir det lättare att hjälpa dig 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknor Posted April 24, 2012 Author Share Posted April 24, 2012 Jag är ingen Red människa men jag kan ju berätta lite om hur andra gör, allt beroende på din version av Avid förstås. Om det är Media Composer 6 är det vanligaste flödet att AMA länka och sedan göra en transcode till ett redigeringsformat, kanske 1080 p / 36 . Efter att du redigerat klart exporterar du ut projektet för att fortsätta i , kanske Resolve eller AE , och länkar om till orginalmediat om du vill ha 4K formatet som slutprodukt, Media Composer arbetar bara med broadcastformat så max är 1920 x 1080 Om du berättar lite mer om vilket program du använder och vilken din tänkta slutprodukt är blir det lättare att hjälpa dig Jag använder Avid Media Composer 5. Jag har AMA länkat till formatet DNxHD 60 MXF och klipper med de filerna. Nu ska vi se om jag har förstått det rätt - när det är dags för färgkorrigering så exporterar jag filmen (något särskilt format?) och öppnar den nya filen i Resolve. Inne i resolve länkar jag om klippen så att de byts ut mot RAW-filerna i 4K, och färgkorrigerar dem. Sedan exporterar jag ut min slutprodukt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Fortsätter att treva mig fram här från vad jag vet och den information jag har, jag tror att Media Composer 6 skulle gjort flödet lättare eftersom du där kan ama länka direkt till Red filerna och den transcoding du gör i Mc 6 är mer länkat till orginalfilerna än när du ama länkar till redan färdigkodade filer i MC 5. Få se om någon mer kunnig på detta arbetsflöde dyker upp, jag har bara Resolve lite själv på min MacBook att testa med. Tror helt enkelt att du får göra ett testprojekt för att se vad som är möjligt, att du har Resolve bör dock förenkla flödet . och exporten ut från Avid, förlåt, glömde det, är väl lämpligats som en AAF men , igen, jag är inte helt säker på att länkningen kommer att fungera 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.