JurassicJakob Postad 11 april 2012 Postad 11 april 2012 Hej VoodooFilm! Längesen jag hängde här och kollade in de fantastiska videos från alla Sveriges kreativa filmskapare. Har själv gjort en del mindre seriösa kortfilmer genom tiderna, men inget jag varit särskilt stolt över. Nu har jag dock gjort en musikvideo som jag ändå känner mig tillräckligt nöjd med för att dela med mig av! Filmen består av 900 stillbilder som jag synkat ihop med 8-delarna i låten. Lyssna, se, njut och tyck till om ni vill! / Jakob 0 Citera
messervy Postad 18 april 2012 Postad 18 april 2012 Trevlig musik ändå, vill jag höra mer av! kanske lite offtopic iofs! 0 Citera
Isabella Postad 30 april 2012 Postad 30 april 2012 bra låt, ser ut att ha tagit länge att klippa ihop 0 Citera
blofokus Postad 1 maj 2012 Postad 1 maj 2012 Mysig låt och mysig video! Några grejer bara. Det är imponerande att du lagt ned den tid som det tar att klippa ihop 900 bilder men den blir lite tjatig efter ungefär 30 sekunder. Det är lätt hänt att stop motion blir det. Bara en sån sak som att faktiskt gå utanför ditt eget hus, eller bara hitta en mer intressant miljö skulle höja filmen ett snäpp. Inget illa om ditt hus (eller vems det är) men det är ingen intressant miljö för en musikvideo. En grej jag också tänkte på var att det ofta kändes som att du plockade upp saker i ditt rum på måfå och slängde på dig det. Lite tanke bakom saker som tex rekvisita skulle inte skada. Den sista grejen jag tänkte på var att den saknade en röd tråd. Visst, det är snyggt med stop motion men jag skulle gärna se iaf någon slags handling i videon istället för en kille som promenerar runt sitt hus och slänger med sina grejer. Och skriv inte "Ganska rolig faktiskt" i ämnet. Det är snudd på lite patetiskt att skriva en sån sak om sin egen film och du sjunker genast lite iaf i mina ögon. Nu kanske jag lät väldigt kritisk men min mening är bara att ge dig några tips på saker som skulle höja videon ett snäpp. I övrigt så var det bra jobbat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.