benste Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Hej, Jag har länge funderat på att göra en instruktionsfilm för en väldigt speciell nisch av sportfiskare. Tanken är att göra det i ett flerstegsraket. Först en kortare film (15-20min) som tar upp grunderna. Om den blir bra minst två del till. Tanken är också att översätta filmen till ett eller flera olika språk. Jag har endast rudimentära kunskaper i filmskapandets ädla konst men har börjat lägga grunden till ett manus. Mest i form av stolpar och tilltänkta miljöer. Nu funderar jag på om det finns någon öppning för samarbete med någon av er på forumet? Jag föreställer mig att det är ett utmärkt tillfälle att öva sig på att arbeta mot en "riktig beställare". Egentligen behöver jag hjälp med faser i projektet, från förarbete till distribution. Dock är det främst själva filmandet och ljudupptagningen (mycket utomhus) det som jag ser att jag har minst chans att klara av på ett tillfredsställande sätt. Jag hade tänkt att ta eventuella kostnader ur egen ficka. Budgeten är med andra begränsad. Jag kan eventuellt få in en del mindre summor via sponsorer. Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarista Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Ett tips är nog att skriva var i landet du finns eller har tänkt dig att göra filmen.. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benste Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Ett tips är nog att skriva var i landet du finns eller har tänkt dig att göra filmen.. :) Det har du rätt. Bra fiskevatten finns på många ställen men det kan vara bra att nämna att jag kan tänka mig flera orter. Det beror mera på lämpliga vatten. Jag bor i Stockholm men spelar gärna in i på andra orter. Helst Nyköping men även i närheten av orter som Växjö, Norrköping, eller i Skåne runt Lund. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kathaugnir Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Skickat ett PM till din profil! Låter grymt kul! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts