Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

Du accepterar att inte posta inlägg som leder till eller innehåller personangrepp, hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.

Mvh JxM

Administratör, Voodoo Film forum

Postad

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

Du accepterar att inte posta inlägg som leder till eller innehåller personangrepp, hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.

Mvh JxM

Administratör, Voodoo Film forum

Postad

Jag skulle utan vidare kunna satsa en hel del pengar på att varken Sam Raimi eller Bruce Campbell kommer att vara involverade i en eventuell remake på Evil Dead. Det finns bara en anledning för Sam och Rob (Tapert) att göra en remake, och det är för att mjölka mer pengar ur varumärket. Sam har blivit för stor för sånt, och Bruce är inte den man vill ha eftersom det är bättre att skaffa ett helt nytt gäng unga skådisar som man kan återanvända i ED 5, 6, 7 och 0, eller vad fan det nu blir. Om serien blir framgångsrik kan vi säkert vänta oss spin-off-serier som The Ash Chronicles etc.

Remakes handlar om pengar, inte om kärlek, och gamla fans betyder absolut ingenting i jämförelse med de horder av trettonåringar man kan dra till biograferna med rätt marknadföring. (Samt en Ashfigur med Happy Meal.)

Angående originalet så hoppas jag att ni har läst inte bara Bruces redogörelse för inspelningen i "If Chins Could Kill", utan även Josh Beckers på http://www.beckerfilms.com/evil.html

kvällensdebatt: jag hoppas att du någon gång inser hur larvig du är, för allas var skull.

/Jakob

Postad
Jag skulle utan vidare kunna satsa en hel del pengar på att varken Sam Raimi eller Bruce Campbell kommer att vara involverade i en eventuell remake på Evil Dead. Det finns bara en anledning för Sam och Rob (Tapert) att göra en remake, och det är för att mjölka mer pengar ur varumärket. Sam har blivit för stor för sånt, och Bruce är inte den man vill ha eftersom det är bättre att skaffa ett helt nytt gäng unga skådisar som man kan återanvända i ED 5, 6, 7 och 0, eller vad fan det nu blir. Om serien blir framgångsrik kan vi säkert vänta oss spin-off-serier som The Ash Chronicles etc.

Remakes handlar om pengar, inte om kärlek, och gamla fans betyder absolut ingenting i jämförelse med de horder av trettonåringar man kan dra till biograferna med rätt marknadföring. (Samt en Ashfigur med Happy Meal.)

Angående originalet så hoppas jag att ni har läst inte bara Bruces redogörelse för inspelningen i "If Chins Could Kill", utan även Josh Beckers på http://www.beckerfilms.com/evil.html

kvällensdebatt: jag hoppas att du någon gång inser hur larvig du är, för allas var skull.

/Jakob

Jag motsätter mig faktigst det där argumenten. Det är just för Raimis namn som är så stort just nu, som han kan just få göra en ED4. Karln har just fått en massa makt inom filmindustrin. Visserligen kan det vara jobbigt att hitta ett filmbolag som kommer producera filmen, men helt omöjligt kan det inte vara.

Sen är jag skeptisk till att Raimi inte skulle vilja använda Campell i uppföljarna, det blir ju raimis film inte bolaget/ens. Jag tror han inte är som Tobe Hoppers TCSM som har gjorts en massa uppföljare och remakes av.

Postad

har jag missat nått nu? jag trodde att evil dead remake och evil dead 4 var 2 olika entiteter... för den delen... vad hände med my name is Bruce?...

För min egen del och preferens så gillar jag Evil Dead-filmerna... Och det delvis pga deras brister. Det dom har till bristningsgränsen är skaparglädje och det kvittar vilket medium det kommer i, vare sig det är intrikat snideri i form av s.k. "snickarglädje" på morbrors veranda eller uppfinningsrikedommen i Bad Taste's specialeffekter. Det är det jag är ute efter i filmer. Filmer där skaparna uppenbart brinner för det dom gör och filmen dom bränner i kameran...

Det är också samma anledning som jag numera undviker svenska polisfilmer... där är det folk som går på ååååååh så tråkig rutin.... ingen inspiration alls...

Jag ser då hellre på Odoru Daisosasen än ännu en Haber-Beck... Båda är polisserier som är sponsrade utav staten, men drivkraften är så mycket mera påtagbar i OD. Spänningen sitter, humorn klaffar, produktionskvaliteen är top notch... ingen j-a peter haber som gäspar sig igenom ett nytt fall...

Låter som ett ordentligt sidospår kanske. Men poängen jag siktar på är att det i Evil Dead finns en känsla som vilka budgetar som helst är omöjliga att uppnå för andra filmskapare... De är löjliga, de är "klantiga", men de älskar det dom gör. För mig är Evil Dead för skräckfilmen precis som 80talets Flash Gordon är för Star Wars... Det är glimten i ögat och storflin i publiken. Det är det som gör Evil Dead till guld i mina ögon trots alla dess brister.

Och i övrigt... det där var nog bland de sorgligaste försöken till inlägg jag sett på länge... tagga ner... Anna Dea gjorde bara en lite skämtsam kommentar på stavningen antar jag... tydligen slog skämtsamheten lite fel. men som sagt... det här är en tråd om Evil Dead, i ett forum för filmfolk... personpåhopp ger ENDAST negativt rykte...

kram på dig:), glimten i ögat å allt det där;)

Postad
Jag motsätter mig faktigst det där argumenten. Det är just för Raimis namn som är så stort just nu, som han kan just få göra en ED4. Karln har just fått en massa makt inom filmindustrin. Visserligen kan det vara jobbigt att hitta ett filmbolag som kommer producera filmen, men helt omöjligt kan det inte vara.

Sen är jag skeptisk till att Raimi inte skulle vilja använda Campell i uppföljarna, det blir ju raimis film inte bolaget/ens. Jag tror han inte är som Tobe Hoppers TCSM som har gjorts en massa uppföljare och remakes av.

jag är så fruktansvärt besviken på er voodoofilm... personligtangrep. så som Anna_Dea riktigt skar igenom det jah hatar så in i helvete!

de är så jävla töntigt, att hoppa på någon som stavar fel. vi vissa säg präktigt stolt över att man kan... jävla idiot

• 7 månader senare...
Postad

Hehe, Bruce är kung. Tittar man sen på imdb så ser man ju att den är grymt bra, jag menar 8,4 i betyg, haha. Eller kan det finnas såna som bara går in och sätter en tia fast de inte ens har sett filmen? =)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...