lurv10 Postad 23 februari 2012 Postad 23 februari 2012 Detta är en film som jag och min kompis gjorde över en helg. Ge gärna kritik! Vi använde canon 600d. Gunnar : Börje Lundberg Irina : Anna Krygina Koseglu 0 Citera
PontusParson Postad 26 februari 2012 Postad 26 februari 2012 Snyggt foto. Det jag inte gillar är väl ljud och ljus. Med detta känner man att det är nybörjare som gjort den och det är ingen bra bas för en så pass dramatisk film. Man kanske ska börja med något lite med lättsamt, nån sketch? :) 0 Citera
J.Anderberg Postad 26 februari 2012 Postad 26 februari 2012 Man ska göra filmer man själv vill göra, filmer man själv vill se! Spelar ingen roll om man är nybörjare eller proffs. Jag tyckte man såg att detta var en film som skaparen i fråga ville göra. Detta gjorde att jag, trots de tekniska svagheterna och det lite reciterande skådespelet, kollade på hela filmen. Och jag blev dessutom berörd! Bra manus tycker jag. Jobba på ljus, ljud och regi. En viktig grej är att få skådespelaren att säga replikerna som om det vore skådespelarens egna ord. Man såg alltför ofta hur skådespelarna tänkte på de där textraderna de sätt i manus när de pratade. Fortsätt ta dig an utmaningar som du vill ta dig an! 0 Citera
beman376 Postad 28 mars 2012 Postad 28 mars 2012 Jag fick upp ögonen för filmen när jag kollade Vårrullen-nomineringarna. Det jag hade störst problem med var ljudet, mina öron säger att det var Canons inbyggda mikrofon men jag kan ha fel. I alla fall var inte mikrofonen tillräcklig, tvivlar på att den var en riktad mikrofon på en mikboom. Det är något ni kan se över! 0 Citera
Smörgåsmannen Postad 28 mars 2012 Postad 28 mars 2012 Lip-syncen känns lite off och ljudet obalanserat. Hade väldigt svårt att höra vad kvinnan sa. Skådespelet är väl inte det bästa, men det är väl inte tanken med en film av det här slaget heller. Vi skiter i det tekniska. Det är nog sådant ni redan är medvetna om. Jag tycker att storyn rör sig lite för hastigt. Man kanske skulle jobba på att dra ut det lite mer från att kvinnan går ut ur mannens lägenhet, till att hon kommer tillbaks. Tempot känns lite för högt kontra dramatiken. Men jag har såklart inte bara ris att ge. Jag tycker att, på alla punkter förutom dessa så känns det som en ganska solid produktion. Kameraarbetet var bra, redigeringen var heller inte helt fel (förutom tempot i mitt tycke, då). Smart koncept, som kunde gjort sig bättre med några extra minuters stämings-byggande. 0 Citera
Tolin Postad 28 mars 2012 Postad 28 mars 2012 Snyggt blockat, men ljudet och ljuset som nämnt tidigare är att önska mer från. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.