Gå till innehåll

Nyinflyttad


lurv10

Recommended Posts

Man ska göra filmer man själv vill göra, filmer man själv vill se! Spelar ingen roll om man är nybörjare eller proffs. Jag tyckte man såg att detta var en film som skaparen i fråga ville göra. Detta gjorde att jag, trots de tekniska svagheterna och det lite reciterande skådespelet, kollade på hela filmen. Och jag blev dessutom berörd!

 

 

Bra manus tycker jag. Jobba på ljus, ljud och regi. En viktig grej är att få skådespelaren att säga replikerna som om det vore skådespelarens egna ord. Man såg alltför ofta hur skådespelarna tänkte på de där textraderna de sätt i manus när de pratade. Fortsätt ta dig an utmaningar som du vill ta dig an!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag fick upp ögonen för filmen när jag kollade Vårrullen-nomineringarna. Det jag hade störst problem med var ljudet, mina öron säger att det var Canons inbyggda mikrofon men jag kan ha fel. I alla fall var inte mikrofonen tillräcklig, tvivlar på att den var en riktad mikrofon på en mikboom. Det är något ni kan se över!

Länk till kommentar
Share on other sites

Lip-syncen känns lite off och ljudet obalanserat. Hade väldigt svårt att höra vad kvinnan sa. Skådespelet är väl inte det bästa, men det är väl inte tanken med en film av det här slaget heller. Vi skiter i det tekniska. Det är nog sådant ni redan är medvetna om. Jag tycker att storyn rör sig lite för hastigt. Man kanske skulle jobba på att dra ut det lite mer från att kvinnan går ut ur mannens lägenhet, till att hon kommer tillbaks. Tempot känns lite för högt kontra dramatiken.

 

Men jag har såklart inte bara ris att ge. Jag tycker att, på alla punkter förutom dessa så känns det som en ganska solid produktion. Kameraarbetet var bra, redigeringen var heller inte helt fel (förutom tempot i mitt tycke, då). Smart koncept, som kunde gjort sig bättre med några extra minuters stämings-byggande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...