sbbkmv Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 tja jag har tittat på lite olika filmer på 550d o 600d och jag ser inte så mycket skillnad så jag undrar vilken av dom ska man köpa? :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 600D har vinklingsbar skärm - Enda riktiga skillnaden egentligen. Priserna idag för respektive kamerahus ligger på 4900kr och 5300kr - Du betalar alltså 400kr extra för den där vinklingsbara skärmen om du köper 600D, vilket är väldigt prisvärt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 600D har vinklingsbar skärm - Enda riktiga skillnaden egentligen. Priserna idag för respektive kamerahus ligger på 4900kr och 5300kr - Du betalar alltså 400kr extra för den där vinklingsbara skärmen om du köper 600D, vilket är väldigt prisvärt. Som nämndes i en annan tråd så får man också manuell ljudnivå. Funktionellt i övrigt så är de väldigt lika, 600D är väl mer som en liten uppgradering bara. Men några nackdelar vad jag har läst med 600D är att den är lite större/tyngre, lite klurigare att sätta på en LCD-lupp på den vinklingsbara skärmen och Magic Lantern kan inte styra ljudkontrollerna på den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts