jck Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Det är så att jag äger en Canon eos 550d. I vissa fall har ett fel uppstått och en del bilder och filmer kan inte visas och inte heller föras över för att ses på datorn. På skärmen står bara "Kan inte visa video" alternativt "Kan inte visa bilden" Är det någon som stött på ett liknande fel eller vet vad man kan göra åt det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajsarn Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Vad har du för minneskort? All info om det. När man har billiga kort så kan detta uppstå. Att man får ett måndagsexemplar helt enkelt. I vilket program spelar du upp filmer, och vilket tittar du på bilder i? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jck Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 Jag har ett Transcend 16 gb class 6. Det stod i manualen att ett klass 6-kort ska fungera, det har dock varit för dålig skrivhastighet på det för att jag ska kunna filma i full HD. Kan du rekommendera något kort där allt bör fungera som det ska? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajsarn Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Jag har ett Transcend 16 gb class 6. Det stod i manualen att ett klass 6-kort ska fungera, det har dock varit för dålig skrivhastighet på det för att jag ska kunna filma i full HD. Kan du rekommendera något kort där allt bör fungera som det ska? Hmm, det var ju tråkigt, jag har funderat att köpa ett sådant. Så du menar att den vill inte alls filma med det minneskortet? Det ska funka med klass 6. Jag har tex ett Sandisk 4Gb Ultra 2 15MB/s klass 2!! Och det går att filma FullHD utan problem! Reklamera det och se om det nya kanske är bättre. Annars så råder jag dig att lägga någon 100lapp extra på ett Sandisk isåfall. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Det är så att jag äger en Canon eos 550d. I vissa fall har ett fel uppstått och en del bilder och filmer kan inte visas och inte heller föras över för att ses på datorn. På skärmen står bara "Kan inte visa video" alternativt "Kan inte visa bilden" Är det någon som stött på ett liknande fel eller vet vad man kan göra åt det? Om du får fel på stillbilder också så verkar det vara något fel på minneskortet. Reklamera det. Om du inte tycker att det är värt besväret att klaga på kortet, så skulle jag göra en lågnivåformattering av kortet i kameran och försöka igen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jck Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Hmm, det var ju tråkigt, jag har funderat att köpa ett sådant. Så du menar att den vill inte alls filma med det minneskortet? Det ska funka med klass 6. Jag har tex ett Sandisk 4Gb Ultra 2 15MB/s klass 2!! Och det går att filma FullHD utan problem! Reklamera det och se om det nya kanske är bättre. Annars så råder jag dig att lägga någon 100lapp extra på ett Sandisk isåfall. Ja, det stämmer. Det är lite konstigt, för några av filmerna har fungerat ett tag för att sen vara helt oanvändbara. Sen har jag provat att formatera hela kortet i kameran och problemet har ändå uppstått igen. Vissa av filmerna har dock fungerat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisSFP Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Det är så att jag äger en Canon eos 550d. I vissa fall har ett fel uppstått och en del bilder och filmer kan inte visas och inte heller föras över för att ses på datorn. På skärmen står bara "Kan inte visa video" alternativt "Kan inte visa bilden" Är det någon som stött på ett liknande fel eller vet vad man kan göra åt det? Class- beteckningen på korten har vad jag förstått egentligen ingen "riktig" funktion. Det finns nämligen ingen standard för vad ex en Class- 6 skall vara. Du får istället gå efter läs och skrivhastigheten som skall vara 15mb/s / 4mb/s om jag inte missminna mig för att de skall klara av video.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts