imcereal Postad 26 januari 2012 Postad 26 januari 2012 Yo duderinos! Här kommer en liten läckerbit till kortfilm att kika på, om ni har lust. Hör gärna av er med respons! Ris som ros. /Wyoming 0 Citera
J.Anderberg Postad 26 januari 2012 Postad 26 januari 2012 Fin!! Bra idé, snabbt tempo, jättefint foto! Ljudet kunde varit bättre. Musiken var alldeles för hög, och trampet samt de efterinspelade replikerna kunde fixats lite med. Det lät alldeles för "studio". Lite kompressor o eq brukar göra susen. Skådespeleriet skiftade. Men jag tror också på att det har o göra med det efterinspelade. Det är ju sjukt svårt o dubba. Alla "kom igen nu, rappa" lät stela medens agerandet i bilen (med ljudet som tagits på plats) var bra. Musiken föll mig inte i smaken är jag rädd, den var för klar. Hade själv skrivit en mer stressande, mindre tydlig grej. Men det är ju en ytterst personlig åsikt. :) Annars tycker jag den är jättebra! Good work! 0 Citera
Camensky Postad 27 januari 2012 Postad 27 januari 2012 Fin!! Bra idé, snabbt tempo, jättefint foto! Ljudet kunde varit bättre. Musiken var alldeles för hög, och trampet samt de efterinspelade replikerna kunde fixats lite med. Det lät alldeles för "studio". Lite kompressor o eq brukar göra susen. Skådespeleriet skiftade. Men jag tror också på att det har o göra med det efterinspelade. Det är ju sjukt svårt o dubba. Alla "kom igen nu, rappa" lät stela medens agerandet i bilen (med ljudet som tagits på plats) var bra. Musiken föll mig inte i smaken är jag rädd, den var för klar. Hade själv skrivit en mer stressande, mindre tydlig grej. Men det är ju en ytterst personlig åsikt. :) Annars tycker jag den är jättebra! Good work! Tack för att du kastade ett getöga på rullen! Yes, skådespeleriet med de pålagda replikerna är lite skeva, men vi tog det för vad det var :) Det är så det blir när man mitt i klippningen märker att man saknar vissa saker som man känner att man behöver. :) You live and learn! 0 Citera
odelberth Postad 27 januari 2012 Postad 27 januari 2012 Jag tyckte filmningen var jävligt snyggt gjord. Bra vinklar, bra kombination av helbilder och närbilder. Storyn var också schysst! Som sagt märktes de efterinspelade ljudet av ibland. Men helheten jävligt bra! 0 Citera
imcereal Postad 27 januari 2012 Författare Postad 27 januari 2012 Kudos för att ni inte blåser highlights, gör att det ser "filmiskt" ut. Dock alldeles för hög DoF, direkt ditraherande. Antar att ni filmat med en Canon-DSLR typ 5dmk2 (?). Nu filmade ni ju i mörker & med naturligt ljus så antar att det är därför ni är nere under f4, men fortfarande, tänk på det i framtiden. Skärpedjup är ett verktyg för att separera motivet från bakgrund -- tiden då det var acceptabelt rent "artsy" att jaga fokus är passerad. Awesome. 0 Citera
MrOddwick Postad 29 januari 2012 Postad 29 januari 2012 Haha, gillar det lättsmälta slutet! Bra foto och skådespel. Finns inte mycket att klaga över. Det var kanske lite stela repliker, men det är det enda. 0 Citera
Camensky Postad 30 januari 2012 Postad 30 januari 2012 Kudos för att ni inte blåser highlights, gör att det ser "filmiskt" ut. Dock alldeles för hög DoF, direkt ditraherande. Antar att ni filmat med en Canon-DSLR typ 5dmk2 (?). Nu filmade ni ju i mörker & med naturligt ljus så antar att det är därför ni är nere under f4, men fortfarande, tänk på det i framtiden. Skärpedjup är ett verktyg för att separera motivet från bakgrund -- tiden då det var acceptabelt rent "artsy" att jaga fokus är passerad. Tack för att du kollade! Jajamensan, vi körde med en 5D Mark II, och de flesta gluggarna rörde sig under f4 (f1.4 var lägst om jag minns rätt), vilket vi var tvungna med iom nattinspelningarna. Personligen tycker jag inte att det är för hög dof, jag tycker att det funkar bra och det var den "looken" vi var ute efter. Jag respekterar din åsikt med att du inte gillar vårt val och att du tycker att den typen av fotografi är passé, men samtidigt tycker jag inte att man ska gå omkring och köra efter det som är inne vs ute, utan gå på vad man själv vill uppnå. Vi är supernöjda med fotot. 0 Citera
Camensky Postad 30 januari 2012 Postad 30 januari 2012 Haha, gillar det lättsmälta slutet! Bra foto och skådespel. Finns inte mycket att klaga över. Det var kanske lite stela repliker, men det är det enda. Tack! Kul att du gillar slutklämmen. :) 0 Citera
Janko Postad 1 februari 2012 Postad 1 februari 2012 Skön film! Tyckte kanske att musiken kunde varit lite mer varierande men i överlag ändå en väldigt bra film! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.