Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en youtube-kanal där jag har lagt upp nio filmer som jag har gjort i After Effects. Nu känner jag att jag har lite mer kunskaper än vad jag hade för en månad sedan så jag hade tänkt att lägga upp tutorials. Jag gör detta såklart för att dela med mig av kunnskaper men också för att utveckla mig själv, då jag skulle kalla mig själv för nybörjare. Så jag hade tänkt att lägga upp mitt första tutorial inom kort tid (idag förshoppningsvis). Så håll gärna koll på min youtube-kanal för er som lär sig After Effects! Titta igenom mina filmer så får ni några smakprov på vad jag tänker göra tutorials på. Vissa av filmerna har jag gjort med hjälp av tutorials så jag tänker inte kopiera dom rakt av utan kanske göra liknande videos fast med en mer personlig touch.

MrOddwicks kanal - YouTube

Jag rekommenderar även andra att göra tutorials så att det finns fler att välja på därute!

P.S Om ni har några förslag på vad ni vill lära er så skriv gärna i denna tråd!

Postad

Jo det vet jag. Jag har skrivit på varje effekt jag har gjort att det är baserat på Andrew Kramer's tutorials. Men jag har ännu inte lagt upp något av mina egna tutorials än så det kanske är lite för tidigt att säga vad för nytt jag har kommit med eller inte:q

Som sagt så hade jag inte tänkt att göra samma tutorials som han gör utan jag gör egna. Den jag håller på med just nu är en tutorial av min "regneffekt" som jag har gjort helt själv. Titta på min kanal så kan du se två regneffekter jag har gjort helt själv samt en "energidryckseffekt" som jag har gjort själv.

Postad

Låter intressant, gillade energidrycken starkt! Ett tips är ju att du snackar samtidigt som du visar oss hur du gör effekten, och då på svenska. Eller vad hade du planerat? :)

• 3 veckor senare...
Postad
Låter intressant, gillade energidrycken starkt! Ett tips är ju att du snackar samtidigt som du visar oss hur du gör effekten, och då på svenska. Eller vad hade du planerat? :)

Tackar! Ja exakt, det blir en tutorial med jag som pratar under tiden.

Jag har ett färdigt tutorial nu som ligger på hårddisken. Blev en hektisk vecka när jag startade tråden men ska klippa ihop allt snart så det kommer! (hellre försent än aldrig)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...