Gå till innehåll

Letar efter titel på gammal film


YouKnowHimTheGuy

Recommended Posts

letar efter titeln på en typ animerad film ja såg som barn, den handlade om en trollkarl (mycket elak sådan) som (vad jag minns) tar in en lärling som han tränar och lär en massa elaka saker men till slut blir lärlingen nyfiken har jag för mig och börjar snoka runt och då straffar trollkarlen honom (om ja minns rätt nu) genom att förvandla honom till en häst som han rider runt på och kör sporrarna i sidan på så att han börjar blöda... sen minns jag att trollkarlen förvandlar sig till en get och en katt nån gång också

 

skulle uppskatta hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Det där låter precis som en bok som jag läste som barn. Den hette "Han sålde sin frihet". Men om den gjorts till film vet jag inte.

 

Jag sökte lite grand på Nätet och "Han sålde sin frihet" hette på orginalspråk "Krabat" efter huvudpersonen. Den har gjorts som tecknad film 1978 och alldeles nyss som spelfilm 2008.

 

Trollkarlens lärling (1978) - IMDb

Krabat (2008) - IMDb

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...