Gå till innehåll

Canon 60D - Longboardmontage


viktorpettersson

Recommended Posts

Gött att höra philip! Jo, den blev lite skakig här och där iom att allt är handhållet + inga objektiv med VR :( Låten är gjord av M83 och heter Midnight City

Okey, tackar. Förstod att det var handhållet. Du skulle kunna haft stativet monterat och använt det som en sorts steadycam. Nej VR/IS som det heter till canon ska du ju inte äns använda när du filmar. Det suger batteri och gör inte bilden bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Snygg film! Vilken slutartid har ni haft på kameran och hur är det komprimerad? Jag filmar själv 720p och 50fps, men får inte riktigt samma flyt...

 

/Eric

 

Tack! Svårt att säga eftersom det berodde ganska mycket på hur solen låg och hur mycket ljus vi under kvällen. Men jag skulle säga att den låg på max 120 och lägst 80. Slowmotionen är gjord i Adobe Premier Pro där jag endast har reducerat snabbheten med 50%-20% :)

 

btw tack Johan22!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar filmen starkt, den är harmonisk. Har du färgkorrigerat? Isf hur? Dock så har du inte utnyttjat att kameran kan filma i 50 fps överhuvudtaget, delarna med slowmotion i är usla. Du borde a frame blendat dem alternativt använt dig av plugins.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar filmen starkt, den är harmonisk. Har du färgkorrigerat? Isf hur? Dock så har du inte utnyttjat att kameran kan filma i 50 fps överhuvudtaget, delarna med slowmotion i är usla. Du borde a frame blendat dem alternativt använt dig av plugins.

 

Kul att höra mannen!

Yes, nästan alla klipp är färgkorrigerade med hjälp av RGB kurvor i APPcs3. Har inte specifika detaljer hur kurvorna är lagda, men om jag minns rätt har jag försökt få lite magenta/blåstick i skuggorna och i högdagrarna en aning rött/gult. Kontrasten har jag försökt hålla nere pga av att jag personligen tycker det blir snyggare med lite disigt ljus i skuggorna, något mer än det gjordes nog inte med själva bilden :)

 

Jo, slowmotionen är gjord på simplaste sätt som jag nämnde i inlägget tidigare. Iom en hel datorproblem och förluster av program/plugins så gjorde jag det på enklaste sätt i APPcs3 genom att dra ner snabbheten på klippen med 50-20% utan någon slags detaljerad redigering.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...