Gå till innehåll

After effects + 3d modeller ?


Zalathos

Recommended Posts

Hej! Jag har After effects CS5. Jag har under grymt lång tid undrat var och hur man kan ladda ner 3d modeller till After effects?

 

Min film ide är att använda track motion o sen sätta en soffa på golvet, fast den inte finns där. Tänkte att man kunde ta en stillbild, men de blev så overkligt. Finns det någon tutorial på hur man gör sånt här. Just hur man lägger in stillbilder/ 3d modeller, skuggor, färgtoning osv så det ser verkligt ut?

 

Jag är grymt stort fan av Freddiew på youtube, detta är min favorit:

 

Är det svårt att få ett sådant proffesionellt resultat ? Ja vet att han har använt typ maya eller 3d max, men hur importerar han o fixar så allt ser så " reklam likt " ut?

 

Hoppas ni förstår :D Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Min film ide är att använda track motion o sen sätta en soffa på golvet, fast den inte finns där.

Sånt gör du med ett 3D program, ex 3ds Max eller Maya. After Effects är ett compositing-program.

 

 

Jag är grymt stort fan av Freddiew på youtube, detta är min favorit:

 

Är det svårt att få ett sådant proffesionellt resultat ? Ja vet att han har använt typ maya eller 3d max, men hur importerar han o fixar så allt ser så " reklam likt " ut?

Han gör det som ett proffs och reklam görs (oftast) av proffs - Därför ser det "reklamlikt" ut. Det finns inget Preset för "Pro-look" ;) Man måste helt enkelt bli bra nog :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...