Gå till innehåll

Björn - Teaser till kortfilm (01:30)


cinematik

Recommended Posts

Ta gärna en titt på detta lilla smakprov av vår kommande kortfilm, Björn och säg vad ni tycker. Filmen är cirka 20 minuter lång och vi planerar lägga ut den på nätet inom kort!

 

 

Skådespelare: Filip Svensson/Johan Cederholm

Manus: Johan Cederholm

Regi: Johan Cederholm

Foto: Mikael Berglund

Ljudmix: Joel Arwidson

Klippning: Mikael Berglund

Originalmusik: Yngling (http://www.yngling.nu)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Det ser snyggt ut, men som teaser blir jag inte så lockad att se filmen. Det är ett vilsamt tempo och även om saker händer i den så bidrar de långa klippen och musiken till att man kanske inte blir tillräckligt intresserad av att se filmen. För om trailern blir långrandig... Vad blir då inte filmen?

 

Jag skulle föreslå att ni försöker göra en till teaser med lite rappare tempo som får en att undra mer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack å bock för kommentarerna!

 

Syftet med den här teasern är att ge tittaren en bild av vad man har att förvänta sig av filmen som helhet, och därigenom göra en nyfiken och intresserad. Kanske hade ett snabbare klipptempo, precis som ni säger, haft en bättre effekt på den stora massan. Frågan är om det hade gett "fel" bild, då filmen överlag har ett relativt långsamt tempo (även om mycket händer i handlingen med tanke på längden)?

 

Svårt det där med förhållandet mellan den faktiska filmen och teaser/trailer, nästan en diskussion i sig :)

 

Något mer jag kom att tänka på då jag skrev det här svaret är att vi valde att enbart använda musik, tror ni vi hade vunnit på att blanda upp med viss dialog? Tror ni det hade varit bättre ifall vi lite diskret försökte förklara mer vad storyn kretsar kring och inte vara lika hemlighetsfulla, mer som en regelrätt trailer vill säga?

 

Än en gång tack för alla era kommentarer!

Länk till kommentar
Share on other sites

Något mer jag kom att tänka på då jag skrev det här svaret är att vi valde att enbart använda musik, tror ni vi hade vunnit på att blanda upp med viss dialog? Tror ni det hade varit bättre ifall vi lite diskret försökte förklara mer vad storyn kretsar kring och inte vara lika hemlighetsfulla, mer som en regelrätt trailer vill säga?

Jo precis! I en teaser är det väl förståeligt om man inte tar med dialog, men jag kan inte komma på när jag senast såg en trailer utan det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...