Gå till innehåll

Producent sökes till novellfilm.


JBRegissör

Recommended Posts

Mitt namn är Jens Broström, jag är manusförfattare och regissör från Göteborg, befinner mig också i Göteborg.

 

Jag har under en tid arbetat på ett manus till en novellfilm som jag skulle vilja söka med till Novellfilmssatsningen 2012. I år har denna satsning ett tema: om unga människor, för unga människor och för alla med ett ungt sinne.

Jag söker därför efter en producent och ett produktionsbolag som vill hjälpa mig med detta. Förra året vann jag hederspris på Frame festivalen i Göteborg för min film, Drömmen om Marie – en film om Peter, kommer även delta med en film jag gjort i år under Frame som heter; Så, han är bög.

 

Manuset är en blandning av; surrealism, kärlek, komedi & drama.

 

Synopsis för manuset:

Evelina är en arton år gammal tjej som går i gymnasiet. Hennes liv är färglöst och tråkigt, hon är utstött i skolan och hennes familj förstår sig inte på henne. Varje dag när hon går till skolan så går hon förbi en kyrkogård, hon tycker alltid det känns som om att någon tittar på henne vid kyrkogården. Efter en speciellt jobbig dag i skolan och sedan skäll från sin mor så bestämmer hon sig för att rymma hemifrån. Av ren slump så hamnar hon vid kyrkogården, bestämmer sig för att gå in och märker då att det lever spöken på kyrkogården.

Hon träffar ett spöke i samma ålder vid namn William och andra spöken, hon stannar på kyrkogården där spökena visar henne ett roligare sätt att leva på. William och Evelina börjar få känslor för varandra, William vet att deras kärlek skulle vara omöjlig, samtidigt så hjälper de andra spökena till att skrämma upp hennes mobbare från skolan.

Efter en viss tid så dyker Döden upp och då får Evelina reda på att de levande och de döda inte får umgås och att det kan få William att hamna i trubbel eftersom han är ansvarig för kyrkogården.

Evelina bestämmer sig för att ta livet av sig medan William är borta med Döden, men William hinner tillbaka och hinner stoppa henne. Han berättar att han tog sitt liv som ung och har ångrat det sen dagen han gjorde det. Evelina bestämmer sig då för att leva sitt liv och på så sätt med ett nytt sätt att se på livet blir hennes existens enklare och förbättrad.

 

Om du är en producent som tycker att detta låter intressant och skulle vilja berätta den här berättelsen med mig, så kontakta mig!

 

Mail: Jens.brostrom@hotmail.com

Nr: 0704458272

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...