najje Postad 11 juli 2011 Postad 11 juli 2011 Hej Jag kör nu en Dell Studio 15,6 Intel Core2 Duo 2.26 GHz, 4 gb ram, ATI Mobility radeon HD 3400 series. På den har jag photoshoppat, och "redigerat" en kortfilm. Inte optimalt men det gick. Men nu vill jag verkligen ha en uppdatering. Jag vill kunna jobba i premiere och after effects CS 5.5 utan några större problem. Samtidigt reser jag mycket och har inte tillgång till ström, så batteritiden ska helst vara minst 5-6 timmar. Jag har sett ut några datorer men jag vet inte om jag verkligen behöver intels i7 processor och fyrkärning, eller om jag klarar míg på i5? Det blir svårare att hitta en lätt och batterikraftig dator för under 12 000 med i7. Allt kommer bli bättre än min nuvurande men hur mycket kraft behöver jag egentligen? Den ska helst vara minst 13 tum och upp till 15,6 för att hålla ner på vikt Komplett.se - ASUS U36Jc 13,3" HD LED Toshiba Satellite R830-13D Lätt 13,3-tummare med slimmat magnesiumchassi! DELL VOSTRO 3350 CI5 2.3 4GB/500 HD6470 13.3" W7P SILVER - Nya Vostro-serien med Sandy Bridge - Produktinformation om ni har något tips så kom gärna med det 0 Citera
StenR Postad 11 juli 2011 Postad 11 juli 2011 Jag skulle rösta på Asusen med tanke på att den har ett Nvidia-kort. Du får nog ett större utbud att välja på om du kan tänka dig en 15-tummare. 0 Citera
Max_H Postad 11 juli 2011 Postad 11 juli 2011 Är PPro och AE dina primära program ska du definitivt ha ett nVidia-kort med CUDA och 768Mb ram på grafiken om du kan välja... Tvivlar på att du hittar en med 5-6 timmars batteri vid videoredigering, men man kan ju ha två (eller tre) batterier med sig... //Max 0 Citera
najje Postad 11 juli 2011 Författare Postad 11 juli 2011 har du någon bra dator att tipsa om med de grafik kraven samt en dator som är lätt att byta batteri 0 Citera
najje Postad 11 juli 2011 Författare Postad 11 juli 2011 hur verkar den här Asus N53SN - Inet.se 0 Citera
Max_H Postad 12 juli 2011 Postad 12 juli 2011 Tror den ger extremt mycket för pengarna. Har ingen personlig erfarenhet av Asus-laptops dock (när det gäller kvalitet) men deras moderkort och komponenter har alltid varit bra enligt min erfarenhet. Men räkna inte med någon längre batteritid. Min HP 8740 QuadCore i7 håller MAX 1 timme vid redigering, oftast kortare. (Det är dock en 17" med Dreamcolor skärm som drar ordentligt med ström). //Max 0 Citera
AndTuts Postad 12 juli 2011 Postad 12 juli 2011 Ska själv köpa en MBP (MacBook Pro) så jag tipsar om den! 0 Citera
Max_H Postad 12 juli 2011 Postad 12 juli 2011 Asusen är ingen Mac, men jämför vad du får i prestanda för 9.999:- på din MacBook Pro. Plus att Asusen har ett nVidia-kort som är rätt trevligt att ha... Men som sagt, den är ingen Mac... //M 0 Citera
najje Postad 12 juli 2011 Författare Postad 12 juli 2011 Tack för era svar Jag har fått upp ögonen för ytterligare några laptops. Lite dyrare men ser väldigt bra ut En dell xps 15 och hp envy 15. Bägge byggda som en macbook pro i helgjutet chassi. Till envy kan man även köpa till något sorts av extrabatteri som man lägger under datorn Är dessa bra för mina ändamål eller ska jag satsa typ på en hp elitebook 8640 med ssd 0 Citera
Max_H Postad 12 juli 2011 Postad 12 juli 2011 Eftersom du ska köra CS5.5 är grafiken av stort intresse... CUDA är bra nu i Premiere Pro (inget CUDA i AE) men "host-host" det blir inte sämre i nästa version kommer om vi säger så... Jag skulle INTE lägga så mycket pengar på en dator med ATI/Intel/etc kort som ska funka i 2-3 år (förutsatt att video i Adobes produkter är det primära användningsområdet). Hann inte kolla vad dom hade för kort, men Dell eller HP är som Saab eller Volvo (Fast numera blir det väl Audi eller BMW). För PC föredrar jag HP (även om både min Elitebook 8730 och min 8740 faktiskt trasslat lite - dock mest batteri och laddare) medan flera av mina kollegor föredrar Dell. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.