_nemo_ Postad 20 januari 2005 Postad 20 januari 2005 Här är ett senare alster, en kortfilm på ca 2 min. En film som kanske kan få folk fundersamma....hoppas jag ;) http://www.sprocket.se/media.php?id=354 0 Citera
Gussyl Postad 20 januari 2005 Postad 20 januari 2005 Annorlunda. För mig som inte är så bra på kvantfysik hajar inte riktigt men det känns helt ok att filmen lämnar en lite grubblande. 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2005 Författare Postad 20 januari 2005 [citat=Gussyl]Annorlunda. För mig som inte är så bra på kvantfysik hajar inte riktigt men det känns helt ok att filmen lämnar en lite grubblande.[/citat] Annorlunda på ett bra eller dåligt sätt? :) Kvantfysik fattar nog ingen riktigt, det va bara en tanke därifrån som gjorde mig fascinerad, och jag gjorde en kortfilm baserat på det. Slutresultatet har nog ingenting med kvantfysik att göra, men grunden är iaf tanken på att ALLT är möjligt. Att man ska grubbla lite, är meningen :) 0 Citera
_nemo_ Postad 20 januari 2005 Författare Postad 20 januari 2005 Kom igen, ge mig mer kommentarer :) 0 Citera
Gussyl Postad 20 januari 2005 Postad 20 januari 2005 [citat=_nemo_][citat=Gussyl]Annorlunda. För mig som inte är så bra på kvantfysik hajar inte riktigt men det känns helt ok att filmen lämnar en lite grubblande.[/citat] Annorlunda på ett bra eller dåligt sätt? :) Kvantfysik fattar nog ingen riktigt, det va bara en tanke därifrån som gjorde mig fascinerad, och jag gjorde en kortfilm baserat på det. Slutresultatet har nog ingenting med kvantfysik att göra, men grunden är iaf tanken på att ALLT är möjligt. Att man ska grubbla lite, är meningen :)[/citat] Den var annorlunda på ett bra sätt eller bra annorlunda. Eller både och. Det kunde kanske ha varit lite mer tyngd och slowmo ljud på det krossade glaset. Var kommer bilderna på månen och solen? De kan inte vara filmade i Sverige. Snyggt med det accelererande bildbytet mellan sol och måne. Sen när tiden gått tusen varv så verkar bilden mera difus, skelettet i synnerhet. Hur har ni gjort det? Det enda som störde lite var rummet där allt utspelade sig. Det hade kanske varit ännu snyggare om golvet också varit sotsvart istället för smutsgrått. 0 Citera
Mr_H Postad 21 januari 2005 Postad 21 januari 2005 [citat=_nemo_]Här är ett senare alster, en kortfilm på ca 2 min. Kom jättegärna med ris och ros. http://www.sprocket.se/media.php?id=354[/citat] Jaa du det var ju spännande men varför??? Som konstfilm eller??? hmm ja du ... Ja vet inte riktigt vad jag ska säga... Livet skört kanske som en vas snabbt över, när som helst, stressigt... ja du ... 0 Citera
_nemo_ Postad 21 januari 2005 Författare Postad 21 januari 2005 [citat=Mr_H] Jaa du det var ju spännande men varför??? Som konstfilm eller??? hmm ja du ... Ja vet inte riktigt vad jag ska säga... Livet skört kanske som en vas snabbt över, när som helst, stressigt... ja du ...[/citat] Den kan tolkas på olika sätt, och det gör den också. Det är en sak jag gillar med den. 0 Citera
_nemo_ Postad 22 januari 2005 Författare Postad 22 januari 2005 [citat=Gussyl] Den var annorlunda på ett bra sätt eller bra annorlunda. Eller både och. Det kunde kanske ha varit lite mer tyngd och slowmo ljud på det krossade glaset. Var kommer bilderna på månen och solen? De kan inte vara filmade i Sverige. Snyggt med det accelererande bildbytet mellan sol och måne. Sen när tiden gått tusen varv så verkar bilden mera difus, skelettet i synnerhet. Hur har ni gjort det? Det enda som störde lite var rummet där allt utspelade sig. Det hade kanske varit ännu snyggare om golvet också varit sotsvart istället för smutsgrått.[/citat] Den är ju som sagt inte till 100 % klar....vi ska fixa egen musik, en snäll själ håller på med det nu. Ljudet till glaset är också ändrat, hittade inget bra just då, och slowmo effekten krångla på ljudet, men det är fixat. Bilderna på månen o solen är bilder som jag laddat ner från nätet, och sedan snickrat ihop i photoshop. Den difusa bilden i slutet har jag också manipulerat med "blur" verktyget i photoshop. Att allt skulle vara svart försökte vi med i början, men det blev inte bra hur vi än försökte, så resultaet vi till slut fick va det bästa. Jag skickar med 2 bilder på hur rummet och bordet såg ut innan efterarbetet, kolla dom. Skelettet är också helt skapat i photoshop by the way. 0 Citera
Hail2TheKingBaby Postad 23 januari 2005 Postad 23 januari 2005 jag ser att du gillar Lynch...och det märks ju....jag säger inte att den är som en lynch film, men fuck it, hoppas ni fattar vad jag menar....:) Hursomhelst, filmen.....ja som sagt, den visar ju inte HUR du ska tänka, den lägger inte alla kort på bordet, men ändå gillar jag den, mycket. Vissa filmer fattar man inte och hatar dom för det, men t.ex Lynch Mulholand Drive som jag inte fattar ett skit av, gillar jag ändå hur mycket som helst. Så betyget på denna kortfilm är bra, jag fattar den inte, man måste tänka, de kan finnas olika lösningar, men ändå gillar jag den. Snyggt gjord för övrigt. 0 Citera
_nemo_ Postad 23 januari 2005 Författare Postad 23 januari 2005 [citat=Hail2TheKingBaby]jag ser att du gillar Lynch...och det märks ju....jag säger inte att den är som en lynch film, men fuck it, hoppas ni fattar vad jag menar....:) Hursomhelst, filmen.....ja som sagt, den visar ju inte HUR du ska tänka, den lägger inte alla kort på bordet, men ändå gillar jag den, mycket. Vissa filmer fattar man inte och hatar dom för det, men t.ex Lynch Mulholand Drive som jag inte fattar ett skit av, gillar jag ändå hur mycket som helst. Så betyget på denna kortfilm är bra, jag fattar den inte, man måste tänka, de kan finnas olika lösningar, men ändå gillar jag den. Snyggt gjord för övrigt.[/citat] Tack så mycket.....Ja, det är sant att jag älskar David Lynch, men hade ingen tanke på hans sätt att göra filmer när jag gjorde den här. Kanske har jag blivit påverkad undermedvetet, vem vet?? =) Hans första kortfilmer var ju rätt skruvade, som t.ex. "six men get sick six times". 0 Citera
Dr.waga Postad 1 februari 2005 Postad 1 februari 2005 Det är alltid kul med filmer som kan tolkas på olika sätt, det lämnar alltid nåt till alla (även dem som inte förstår). Den var annourlunda, t.o.m bra tror jag. Men det var något med den som jag inte riktigt kunde sätta tummen på.. 0 Citera
occasus Postad 1 februari 2005 Postad 1 februari 2005 Den var helt OK. Bra känsla, men slutet var lite väl förutsägbart ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 1 februari 2005 Författare Postad 1 februari 2005 Hehe...visst va det. Alla som sett den får gärna ge lite kritik om vad som va bra och vad som inte funka..... 0 Citera
_nemo_ Postad 6 februari 2005 Författare Postad 6 februari 2005 Tjo hoo. Nu har jag fixat musik till filmen, Fredrik Blom står för den och det blev väldigt bra. Vad tycker ni? http://www.sprocket.se/media.php?id=354 0 Citera
Stavrogin Postad 14 februari 2005 Postad 14 februari 2005 Den här var riktigt bra, imponerad å det grövsta. Musiken fungerade väldigt bra, den passar verkligen, tidlös på nåt sätt vilket ju passar i sammanhanget. 0 Citera
_nemo_ Postad 14 februari 2005 Författare Postad 14 februari 2005 å man tackar :) (bugar och bockar) Säker på att Fredrik blir glad för dina ord om musiken också. 0 Citera
_nemo_ Postad 16 juli 2005 Författare Postad 16 juli 2005 Det finns ingen av alla nya medlemmar som har lust att kolla och kommentera?? 0 Citera
Jawo Postad 16 juli 2005 Postad 16 juli 2005 Det enda som jag gillade med den var musiken och fotot på klockan. Resten kändes bara krystat. 0 Citera
_nemo_ Postad 16 juli 2005 Författare Postad 16 juli 2005 [citat=Jawo] Resten kändes bara krystat.[/citat] På vilket sätt? 0 Citera
Jawo Postad 17 juli 2005 Postad 17 juli 2005 [citat=_nemo_][citat=Jawo] Resten kändes bara krystat.[/citat] På vilket sätt?[/citat] Det kändes lite som om ni gjorde den konstig för sakens skull. Dock så tycker att det känns så med 80% av all sådan film, så jag är ju inte rätt målgrupp direkt. 0 Citera
Spangelish Bob Postad 17 juli 2005 Postad 17 juli 2005 Den var en riktig skitfilm, lär dig göra film innan du visar den för andra. Så slipper du skämmas och så slipper du att vi som tittar skapar en förutfattad bild av dig som filmare och undviker att se alla dina framtida filmer. 0 Citera
_nemo_ Postad 18 juli 2005 Författare Postad 18 juli 2005 [citat=Spangelish Bob]Den var en riktig skitfilm, lär dig göra film innan du visar den för andra. Så slipper du skämmas och så slipper du att vi som tittar skapar en förutfattad bild av dig som filmare och undviker att se alla dina framtida filmer.[/citat] OJOJOJ!!! hahahaha Skaffa dig lite ödmjukhet istället, så slipper man skapa förutfattade meningar om dig..... Och vad ska jag skämmas för? Filmen har tagits emot väl på många ställen, bland annat av några medlemmar här på forumet, bara för att det inte är din smak av film så behöver du inte få ett utbrott. Kom med konstruktiv kritik så kanske jag kan lära mig något av dig, istället för att skratta åt dig, berätta vad som var dåligt istället för att bete dig som en snorunge som inte kan uppskatta olika former av film.......... 0 Citera
Spangelish Bob Postad 21 juli 2005 Postad 21 juli 2005 Du får ursäkta den hårda tonen, från snorungen Bob, det var inte min mening att göra dig så upprörd. Jag har också en gång gjort den här typen utav film som enligt mig är riktig skitfilm. Det man behöver för att utvecklas är att nån utomstående som säger det alla egentligen vill säga, nån som skakar liv i dig, sparkar dig i skrevet och skriker rakt ut hur dåligt det är. När man inser att man är totalt värdelös är det mycket lättare att utvecklas. Det känns som att hela amatörvärlden lider utav föräldra-syndromet, ingen vågar ge kritik, och även om man behöver uppmuntran kan det gå över gränsen, precis som föräldrar som bedömmer sitt eget barn. Så därför antog jag att du, liksom jag skulle må bra utav någon som inte gör skillnad på film och film, utan bedömmer allt efter samma mall. Du ska inte tro att jag gör skillnad på filmer med budgetar över hundra miljoner dollar och små amatörfilmer, för jag bedömmer inte ytan utan filmens hjärta och känsla. Fast visst är det bra att nån tycker om din film och uppmuntrar dig, men tro inte att det betyder att du är befriad från kritik. Det ända jag menade med mitt inlägg var att du borde skärpa din självkritik. Titta bara på Kubrick, hur tror du han blev så bra? Han hade enorm självkritik, han slängde till och med sin första långfilm i sjön efter den första visningen. Det är den typen av självkritik jag efterlyser mer av i filmvärlden. Du bad om konstruktiv kritik, men jag vet inte vad jag ska säga. Regin var obefintlig, det fanns väl inget manus? Rent visuellt tänker jag inte kritisera dig eftersom du faktiskt är amatörfilmare men där finns enormt mycket arbeta på. Jag tänker inte gå in djupare än så, därför jag har ingen lust att analysera en sån här abstrakt skitfilm. För övrigt undrar jag om du ens har någon aning om vad kvantfysik innebär? Det kändes som att filmen handlade om det bara för att är lite häftigt och mystiskt. Om du verkligen är intresserad utav kvantfysiken så har jag en del kunskap i ämnet som jag kan bistå med. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.