Gå till innehåll

One Mystery of Eternity


_nemo_

Recommended Posts

[citat=Spangelish Bob]Du får ursäkta den hårda tonen, från snorungen Bob, det var inte min mening att göra dig så upprörd.

[/citat]

 

Inte upprörd, bara fundersam.

 

[citat=Spangelish Bob]Jag har också en gång gjort den här typen utav film som enligt mig är riktig skitfilm. Det man behöver för att utvecklas är att nån utomstående som säger det alla egentligen vill säga, nån som skakar liv i dig, sparkar dig i skrevet och skriker rakt ut hur dåligt det är. När man inser att man är totalt värdelös är det mycket lättare att utvecklas..[/citat]

 

Det spelar liksom inte så speciellt stor roll att någon kommer och skriker och sparkar en i skrevet som du uttrycker det. Jag bryr mig liksom inte när någon kommer och skriker SKITFIIILM utan grunder......Konstruktiv kritik kan jag ta som t.ex för långa klipp, dåligt ljus, osv. Bara för att du vill få mig att inse att jag är totalt värdelös förstår jag inte hur det ska få mig att utvecklas, hade jag haft sämre självförtroende hade jag kanske lagt ner filmningen, vem vet =).....

 

[citat=Spangelish Bob]Det känns som att hela amatörvärlden lider utav föräldra-syndromet, ingen vågar ge kritik, och även om man behöver uppmuntran kan det gå över gränsen, precis som föräldrar som bedömmer sitt eget barn.[/citat]

 

Håller med till viss del, även fast jag tycker att många faktiskt är duktiga på att ge konstruktiv kritik. Din kritik var mer som en psykosflipp.

 

[citat=Spangelish Bob]Fast visst är det bra att nån tycker om din film och uppmuntrar dig, men tro inte att det betyder att du är befriad från kritik. Det ända jag menade med mitt inlägg var att du borde skärpa din självkritik. Titta bara på Kubrick, hur tror du han blev så bra? Han hade enorm självkritik, han slängde till och med sin första långfilm i sjön efter den första visningen. Det är den typen av självkritik jag efterlyser mer av i filmvärlden..[/citat]

 

Tro mig, jag är väldigt självkritisk och jag tycker självklart att denna film inte är något mästerverk, dock en intressant och ganska välgjord film för att vara bland de första jag gjorde (tredje gången vi filmade, första gången med utförligt manus).

 

[citat=Spangelish Bob]Du bad om konstruktiv kritik, men jag vet inte vad jag ska säga. Regin var obefintlig, det fanns väl inget manus? Rent visuellt tänker jag inte kritisera dig eftersom du faktiskt är amatörfilmare men där finns enormt mycket arbeta på..[/citat]

 

Det finns alltid saker att utveckla och förbättra. det är otroligt vad mycket man lär sig på bara några små projekt. Och det är otroligt att veta hur mycket mer man faktiskt kan lära sig. Och jo, det fanns manus som jag nämnde tidigare.

 

[citat=Spangelish Bob]Jag tänker inte gå in djupare än så, därför jag har ingen lust att analysera en sån här abstrakt skitfilm. För övrigt undrar jag om du ens har någon aning om vad kvantfysik innebär? Det kändes som att filmen handlade om det bara för att är lite häftigt och mystiskt. Om du verkligen är intresserad utav kvantfysiken så har jag en del kunskap i ämnet som jag kan bistå med.[/citat]

 

Den ena halvan av Jalamén läser fysik och matematik på SU, jag tvivlar på att du vet något om kvantfysik för kruxet är ju att ingen förstår det........

Kan inte heller förstå hur du kan kalla det abstrakt skit när du påstår att du har kunskap i ämnet?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

kanon bra! bra stämning med musiken. jag tycker faktist tempot kunde varit lägre på sina ställen. men sen e la jag den enda på mils avstånd som gillar filmer som tex utvandrarna och nybyggarna. (två väldigt långsamma filmer)

 

tack så mycket för den fina underhållningen mvh klarar

Länk till kommentar
Share on other sites

Underlig film.

Jag kikade lite på din En Vampyr På Flykt också. Varifrån kommer musiken du har i början där? Den är grymt skön.

 

Hehe, En Vampyr På Flykt var min första film någonsin, gjorde den långt innan jag visste vad manus och allt sådant var för något :) Säkert 6 år sen jag gjorde den, så tyvärr kommer jag inte ihåg vad låten är tagen ifrån.

 

På tal om One Mystery.....Ja den är underlig :) Också ganska länge sen jag gjorde den, man lär sig äckligt mycket på kort tid så idag tycker jag nog att den är ganska dåligt gjord. Vissa saker gillar jag dock fortfarande, som t.ex själva idén, vissa bilder och musiken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...