Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade de inte tagit betalt för updaten så hade det ju varit himmelriket (kanske går att mygla in på sin kamera ändå, förvisso...) Kul hur som helst att inte RED är superduper överlägsna beyond all hights utan att det händer grejer även för dem som varken vill spendera 400k eller vara 2 år i väntlista... så att säga.

Detta kommer i Zacuto Shootout 2011 för övrigt. Synd dock att de inte fick tag på en EPIC att testa mot detta, alla som finns är uthyrda till filmproduktioner (errr, Hobbit...)

Postad

s-log-scenerna såg väldigt trista ut med låg kontrast och flyttat vitpunkt så det vita bara var dassgråttblått istället.

Däremot var jag impad av scenen när de följer tjejer när hon går framför ett pinnstaket, ingen tendens till "rolling shutter" som från EX1 eller Canon Cmos-kameror! Gatuscenerna från bil hade varit kul att se om de vara tagna med en mera normal slutartid.

Postad

konstigt, jag för mig att s-log-scenerna hade högre kontrast som om de var gradade, får kolla igen. men den riktiga jämförelsen borde väl inte vara med avchd-klipp utan med de gjorda med extern inspelare.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...