Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänker köpa in en Canon XF100. Den finns att köpa i Sverige för ca 24.000:-. Men hos CVP http://www.creativevideo.co.uk/ i England kan jag köpa den för lite drygt 18.000:-, alltså 6000:- billigare. Priserna är exkl.moms.

Visst har Engelsmännen samma system som Sverige på kamerorna - PAL, 25p, osv?

Har någon av er handlat av CVP tidigare - Är de trygga att köpa från?

Postad

Jag har handlat en del från olika leverantörer i England. Som företagare är det ju bra för man slipper ligga ute med momsen eftersom man inte betalar moms när man handlar från annat EU-land.

Däremot har engelsmännen en förmåga att vilja ta väldigt mycket i frakt, så det gäller att kolla upp det noga. Inte allt för sällan måste man också upplysa dem om att både UK och Sverige är med i samma EU, och hur de ska hantera momsen. Men i slutänden brukar det löpa på bra och det är ofta snabb leverans.

När det gäller kameror så ska de normalt ha samma versioner som här, om det är officiella kanaler de säljs genom.

Postad

Borde fungera utmärkt. Köpte min Panasonic HDC-SD700 från Amazon.co.uk (sparade typ 1700kr), och det var inga problem. Enda skillnaden var att manualen var på engelska och att den medföljande strömsladden var av engelsk standard. Dock rör det sig om vanlig hederlig apparatsladd så det var ju lätt att byta ut.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...